تشدید بیماری آرش صادقی و مخالفت مسوولان زندان رجایی شهر با اعزام او به بیمارستان

0
154

یک منبع مطلع گفت خودداری مسئولان قضایی از تکمیل درمان آرش صادقی و مخالفت با اعزام او به بیمارستانی خارج از زندان، سلامتی این فعال مدنی را به خطر انداخته است.

پس از تشخیص یک غده خطرناک در ناحیه دست و بازوی آرش صادقی، درمان این زندانی سیاسی پس از یک عمل جراحی و نمونه‌برداری در شهریور ماه متوقف شد و مسئولان زندان علیرغم رشد تومور و تشدید عفونت، اجازه اعزام مجدد او به بیمارستان را صادر نکرده اند.

یک منبع مطلع روز ۲۱ بهمن گفت بیماری آرش صادقی دوباره عود کرده و این زندانی سیاسی به دلیل عفونت و تورم محل زخم توانایی کنترل حرکات دست راستش را از دست داده است.

این منبع گفت به دلیل توقف درمان تومور در مرحله نمونه گیری اولیه، پزشک زندان رجایی شهر توصیه کرده آرش صادقی به دلیل رشد دوباره و بزرگ شدن غده کندروسارکوم باید هر چه سریع‌تر به بیمارستانی خارج زندان منتقل شود و ممکن است برای توقف رشد تومور به شیمی درمانی نیاز داشته باشد: «پس از عمل جراحی برای نمونه برداری، پزشک معالج آرش تجویز کرد او باید ماهیانه به بیمارستان مراجعه کند تا تومور بررسی شود و در صورت رشد جلویش گرفته شود، اما رئیس زندان رجایی شهر هر بار به بهانه ای با اعزام مخالفت می‌کند، نمی‌تواند حرکت دستش را کنترل کند عفونت محل زخم هر روز بیشتر میشود و پزشک بهداری زندان گفته باید برای بررسی تومور اعزام شود و اگر رشد تومور متوقف نشود به شیمی درمانی احتیاج دارد که به معنی بستری شدن طولانی در بیمارستان است.»

وجود تومور خطرناک پس از آن مشخص شد که آرش صادقی در تیر ۹۷ به دلیل درد شدید در ناحیه کتف و بازو به بیمارستان منتقل شد. پزشکان پس از نمونه‌برداری از غده نتیجه گرفتند تومور از نوع کندروسارکوم است که در صورت تشدید ممکن است به سرطان منجر شود.

منبع گفت مسئولان زندان رجایی شهر دلیل صادر نکردن مجوز اعزام آرش صادقی به بیمارستان را خودداری او از پوشیدن لباس زندان در آخرین اعزام ذکر کرده‌اند. آرش صادقی مهر ماه ۹۷ برای آخرین بار به بیمارستان اعزام شد و همان روز به زندان بازگردانده شد.

به گزارش خبرنامه ملی ایرانیان به نقل از کمپین حقوق بشر در ایران؛ به گفته منابع، مامور بدرقه زندان به دلیل خودداری او از پوشیدن لباس زندان در طول مسیر و همچنین در بیمارستان با او بدرفتاری کرده و او را مورد ضرب و شتم قرار داده و در گزارشی به رئیس زندان این زندانی سیاسی را به توهین به ماموران بدرقه متهم کرده است.