ترور پهپادی نافرجام مصطفی کاظمی نخست وزیر عراق

0
256

مصطفی کاظمی، نخست وزیر عراق از یک سوءقصد با پهپادهای مسلح که بامداد یکشنبه هفت نوامبر، محل اقامت وی را هدف قرار دادند جان سالم به در برد و مقامات گفتند به وی آسیبی وارد نشده است.

دو مقام عراقی به آسوشیتدپرس گفتند که هفت تن از محافظان کاظمی در حمله با دو هواپیمای بدون سرنشین مسلح که در منطقه سبز بغداد رخ داد، مجروح شدند.

نخست وزیر عراق اندکی پس از حمله در توییتی نوشت: «من خوب هستم و در میان مردمم هستم. خدا را شکر.» وی خواستار آرامش و خویشتن‌داری «به‌خاطر عراق» شد.

او سپس در تلویزیون عراق ظاهر شد و در حالیکه آرام و خونسرد به‌نظر می‌رسید گفت: «حملات ناجوانمردانه موشکی و پهپادی، نه میهن می‌سازد و نه آینده.»

یورونیوز به نقل از گزارش نوشت؛ دولت در بیانیه‌ای اعلام کرد که یک پهپاد مملو از مواد منفجره قصد داشت خانه کاظمی را هدف قرار دهد. ساکنان بخش‌هایی از بغداد صدای انفجار و به دنبال آن تیراندازی شدید را از سمت منطقه سبز که سفارتخانه‌ها و دفاتر خارجی دولتی در آن قرار دارد شنیدند.

در بیانیه منتشر شده از سوی رسانه‌های دولتی آمده است که نیروهای امنیتی «تدابیر لازم را در رابطه با این تلاش نافرجام انجام داده‌اند.»

طبق عکس‌های منتشر شده از سوی دفتر کاظمی، در پی این حمله خسارت‌هایی به محل اقامت وی وارد شده است.

این اتفاق در حالی رخ داد که جمعه گذشته در جریان تظاهرات معترضان به نتایج انتخابات پارلمانی یک نفر کشته شد و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند. معترضان که اغلب از هواداران جریان فتح، بازوی سیاسی حشد شعبی هستند می‌گویند که در انتخابت پارلمانی تقلب گسترده صورت گرفته است.