ترامپ به رژیم جمهوری اسلامی هشدار داد که دورۀ تهدیدهای جنون‌آمیز پایان یافته است

0
185

رئیس جمهوری آمریکا خطاب به حسن روحانی گفت که “ایالات متحد آمریکا دیگر آن کشوری نیست که گفته های جنون آمیز شما و آمیخته به خشونت و مرگ را تحمل کند. پس مراقب باشید.”

در پاسخ به اظهارات تُند و تهدیدآمیز حسن روحانی، رئیس جمهور جمهوری اسلامی، دونالد ترامپ در پیامی خطاب به او گفت : “دیگر هرگز ایالات متحد آمریکا را تهدید نکنید در غیر این صورت چنان نتایجی را متحمل خواهید شد که کمتر کسی پیش از شما در تاریخ با آن مواجه شده است.”

 رئیس جمهوری آمریکا که این پیام را در صفحۀ توئیتر خود تماماً با حروف درشت نوشته است، خطاب به رئیس جمهوری اسلامی گفت که “ایالات متحد آمریکا دیگر آن کشوری نیست که گفته های جنون آمیز شما و آمیخته به خشونت و مرگ را تحمل کند. پس مراقب باشید.”

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، سخنان قاطع رئیس جمهوری و وزیر امور خارجۀ آمریکا را علیه حکومت اسلامی جمهوری اسلامی ستود، در حالی که سردار غلامحسین غیب پرور، فرماندۀ نیروهای بسیج، پیام رئیس جمهوری آمریکا را “جنگ روانی” توصیف کرد.

پیام رئیس جمهوری آمریکا ساعاتی پس از سخنرانی حسن روحانی در جمع دیپلمات های جمهوری اسلامی در تهران ارسال شد. در سخنانش حسن روحانی به دولت آمریکا هشدار داده بود که “با دم شیر بازی نکند.” او بار دیگر تأکید کرده بود که اگر حکومت جمهوری اسلامی نتواند در نتیجۀ تحریم های آمریکا نفت خود را صادر کند، جمهوری اسلامی علاوه بر تنگۀ هرمز، تنگه های بسیار دیگری را خواهد بست. رئیس جمهور جمهوری اسلامی دربارۀ “دیگر تنگه ها” توضیح نداد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه؛ سخنان رئیس جمهور  جمهوری اسلامی همچنین ساعاتی پیش از سخنرانی وزیر امور خارجۀ آمریکا، مایک پمپئو، در جمع ایرانیان آمریکا در کالیفرنیا، ایراد شد. در سخنانش، وزیر امور خارجۀ آمریکا تأکید کرد که کشورش واهمه ای ندارد که عالیترین مقامات رژیم جمهوری اسلامی را هدف تحریم قرار بدهد. او از رژیم جمهوری اسلامی  به عنوان کابوس مردم این کشور یاد کرد و از رهبران جهان خواست که به “لاس زدن با رژیم جمهوری اسلامی خاتمه دهند.”