تحریم سه فرد و یک نهاد مرتبط با حزب‌الله لبنان توسط وزارت خزانه‌داری آمریکا

0
189

وزارت خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا روز سه‌شنبه ٢٨ دی‌ماه سه فرد و یک نهاد مرتبط با گروه حزب‌الله را که مورد حمایت جمهوری اسلامی است، تحریم کرد.

طبق بیانیه وزارت خزانه‌داری، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری، یا اوفک، عادل دیاب، علی محمود داعون، و جهاد سالم علامه، و شرکت‌شان با عنوان «دارالسلام للسفر و السیاحه» (دارالسلام برای سفر و گردشگری) را به فهرست مورد تحریم این وزارت افزوده است.

بر اساس این بیانیه، اعمال این تحریم در شرایطی است که اقتصاد لبنان با بحرانی بی‌سابقه دست‌وپنجه نرم می‌کند و حزب‌الله، به عنوان بخشی از دولت لبنان، مانع اصلاحات اقتصادی و ایجاد تغییر می‌شود.

به گفته برایان نلسون، معاون وزیر خزانه‌داری، این اقدام با هدف مختل‌کردن فعالیت‌های افرادی است که از طریق جمع‌آوری وجوه و پولشویی، فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده حزب‌الله را تامین مالی می‌کنند.

صدای آمریکا نوشت؛ وی در ادامه افزوده است حزب‌الله از طریق سرمایه‌گذاری‌های تجاری محرمانه و معاملات سیاسی مخفیانه ثروت انبوهی انباشته است که مردم لبنان نمی‌توانند آن را ببینند.

بر اساس بیانیه وزارت خزانه‌داری، عادل دیاب عضو حزب‌الله و تاجری لبنانی است که از کسب‌وکار خود برای جمع‌آوری وجوه و تسهیل فعالیت‌های حزب‌الله استفاده کرده است. وی دارایی‌های مشترکی با علی الشاعر، یکی از معاونین حسیب محمد هدوان، عضو دبیرخانه عمومی حزب‌الله و از اشخاص نزدیک به حسن نصر‌الله، دبیرکل حزب‌الله، دارد.

اوفک از سال ٢٠٢١ علی الشاعر و حسیب محمد هدوان را تحریم کرده است. علی محمد داعون یک مقام حزب‌الله و مسئول ناحیه دوم این گروه است و جهاد سالم علامه نیز عضو حزب‌الله است.

سه فرد تحریم‌شده بنیان‌گذاران و شرکای یکدیگر در شرکت «دارالسلام للسفر و السیاحه» (دارالسلام برای سفر و گردشگری) مستقر در لبنان هستند.