بی اطلاعی از وضعیت شیما بابایی، فعال مدنی پس از بازداشت و نگرانی خانواده

0
172

یک منبع مطلع به وضعیت شیما بابایی، فعال مدنی که در تاریخ پنجم خردادماه از سوی ماموران حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران بازداشت شده گفت از زمان بازداشت تاکنون او با منزل تماس نگرفته و خانواده اش از وضعیت او کاملا بی اطلاع هستند.

این منبع مطلع همچنین گفت خانواده او در روزهای گذشته بارها به داسرای زندان اوین برای پیگیری وضعیت فرزندشان مراجعه کرده اند اما مسوولان هیچ پاسخی نداده اند. به گفته این منبع، خانواده خانم بابایی فقط می دانند فرزندشان اکنون در بند دو- الف سپاه است و به همین دلیل به شدت نگران او هستند.

این منبع گفت:‌« امتحانات پایان ترم شیما نزدیک است، خانواده او خواستار آزادی سریع و بدون قید و شرط دخترشان هستند تا برگردد و به زندگیش برسد. او هرگز فعال سیاسی نبوده و کار خلافی انجام نداده است. جای دانشجو در زندان نیست.»

شیما بابایی، متولد ۱۳۷۳، دانشجوی ترم چهارم رشته معماری دانشگاه علمی کاربردی و مجرد است. این فعال مدنی شامگاه پنجم خرداد ماه از سوی ماموران وزارت حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران بازداشت شد و اکنون در بند دو– الف زندان اوین به سر می برد.

به گزارش خبنامه ملی ایرانیان از  کمپین بین اللملی حقوق بشر در ایران؛ این منبع آگاه درباره نحوه بازداشت او گفت:‌«هشت نفر مامور مرد و یک مامور زن ساعت ۱۱ و نیم شب به خانه او آمده اند و تا ساعت دو نصف شب مشغول تفتیش خانه بودند. آنها پس از ضبط موبایل و لپ تاپ و وسایل شخصی شیما او را با خود برده اند.»

این منبع در پاسخ به این سوال که شیما بابایی به چه اتهامی بازداشت شده است گفت: «ماموران در زمان بازداشت و در روزهای بعد اتهام مشخصی را عنوان نکرده اند. فقط گفته اند که شیما با کسانی که مورد داشته اند در ارتباط بوده است. در واقع منظورشان از ارتباط شیما با خانواده های زندانیان سیاسی و مادران عزادار است. شیما فقط در تجمعات اعتراضی بازداشت فعالان مدنی در مقابل زندان اوین با بسیاری از شهروندان دیگر شرکت می کرد و همچنین به مادران عزادار سر می زد و یا در مراسم های کشته شدگان سال ۸۸ شرکت کرده بود. فعالیت های شیما فقط در همین حد بود.»

این منبع همچنین در پاسخ به اینکه آیا قبلا شیما بابایی از سوی ماموران تهدید به بازداشت شده، گفت: «او تا به حال تهدید نشده بود اما یک بار در تاریخ ۲۳ اردبیهشت ماه امسال در تجمع اعتراضی که شاگردان محمد علی طاهری برگزار کرده بودند دستگیر و پس از چند ساعت بازداشت، آزاد شد. شیما توضیح داده بود که او جزیی از این تجمع نبوده و فقط در آن روز از آنجا رد می شده که ماموران او را نیز به عنوان یکی از تجمع کنندگان دستگیر می کنند.»

ابراهیم بابایی، پدر شیما بابایی که از جانبازان ۴۵ درصدی دوران جنگ ایران و عراق است در سال ۱۳۸۸ در جریان حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری بازداشت و محکوم به شش سال حبس شد که پس از ۴۴ ماه زندان و ۷۴ ضربه شلاق به علت بیمای قلبی با عدم تحمل کیفر آزاد شد.