بیانیه جبهه دموکراتیک ایران؛ اعدام زندانی کرد حبیب الله گلپری پور و شانزده زندانی بی دفاع بلوچ نقض آشکار حقوق بشر است

0
105

امید هایی که با بروی کار آمدن رئیس جمهور آیت الله روحانی در بخشهایی از مردم کشور ما بوجود آمده بود با سریعتر شدن چرخ ماشین اعدام و سرکوب دو باره بی ثمر شد، اعدام حبیب الله گلپری پور و شانزده زندانی بلوچ دیگر که به تلافی صورت گرفته است نه نشانی از قدرت حکومتی است و نه نشانی از عدالت دارد.

اصولا پدیده اعدام پدیده ضد بشری است که در بسیاری از کشورهای جهان لغو گردیده است. این عمل شنیع ضد انسانی در کشور ما در حالی صورت میگیرد که جمهوری اسلامی در تمامیت خود نسبت به تضییع حقوق مادی مردم ایران و زیر پا گذاشتن حقوق انسانی آنها هر روز بر گستره تهاجمات خود نسبت به جامعه می افزاید.

یکی از دلایل افزایش اعدام و کشتار زندانیان ضعف و فتور نظام حاکم و بی پایه تر شدن هرروزه آن است، و از سوی دیگر سوء استفاده جمهوری اسلامی از بی توجه ای و بی تفاوتی کشورهای غربی دارای منافع در ایران بر سر پروژه اتمی است که با بی اخلاقی چشم بر حقوق بشر در ایران بسته اند.

جا دارد همه ایرانیانی که برای مردم و منافع ملی کشور تلاش میکنند از رهگذر دفاع از حقوق بشر که پاشنه آشیل جمهوری اسلامی است در مقابل اعمال شنیع اعدام و سرکوب توسط جمهوری اسلامی بصورتی واقعی تر و با همکاری جریانات و سازمانها و جمعیتهای حقوق بشری دست به اقدامات اعتراضی و اکسیونهای مشترک عملی زده و توجه سازمانها بین المللی و حقوق بشری و کشورهای دموکراتیک جهان را نسبت به اقدامات ضد بشری جمهوری اسلامی جلب نمایند.

جبهه دموکراتیک ایران ضمن محکوم نمودن اقدامات ضد بشری جمهوری اسلامی خواستار متوقف شدن هر چه سریعتر ماشین اعدام و سرکوب در ایران است.

دفتر برون مرزی جبهه دموکراتیک ایران