بوشهری: با اجرای احکام دینی٬ ديگر مشکلی نخواهيم داشت

0
196

مدیر حوزه های علمیه کشور اجرایی شدن احکام و آموزه های اسلامی در جامعه را عامل رفع بسیاری از گرفتاری ها دانست و با محکوم کردن اقدامات دور از عقل و منطقه داعشی ها تاکید کرد که این گروه ها با اسلام بیگان هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید هاشم حسینی بوشهری مدیر حوزه های علمیه روز دوشنبه در ادامه شرح این فراز«وَاَجْرِ لِلنّاسِ عَلى‏ یَدِىَ الْخَیْرَ، وَلاتَمْحَقْهُ بِالْمَنِّ،» دعای مکارم الاخلاق از صحیفه سجادیه که در ایام ماه  رمضان همه روزه بعد از نماز ظهر و عصر در نماز خانه مرکز خدمات حوزه های علمیه برگزار می شود، گفت: بزرگ ترین آفت خدمت گزاری به دیگران، منت گذاشتن است .

 وی ادامه داد: قرآن مؤید این مطلب است؛ دین اسلام، دین تعاون و مساوات است و اگر گفته شده اموال خود را در اختیار مستمندان قرار دهید نباید به سبب منت، کار خودشان را نابود سازند و آبروی مؤمن بالاتر از حرمت کعبه است.

 وی به بیان روایتی در زمینه دگر دوستی پرداخت و اظهار داشت: اسلام از دو منظر به انسان نگاه می کند؛ نخستین منظر مذهب است و منظر دوم انسانیت است که در این منظر دین مطرح نیست و  فقط انسانیت مطرح می‌شود.

 حسینی بوشهری ادامه داد: طلابی که می خواهند در سطح جهانی به تبلیغ دین اسلام بپردازند به بیان آن دسته از روایاتی بپردازند که محوریتش انسانیت است؛ متأسفانه داعش به گونه ای دیگر دارد اسلام را مطرح می کند و با اعمال دور از عقل و منطق باعث بدنامی این دین مبین شده است.

 مدیر حوزه های علمیه کشور با بیان این که اگر احکام و آموزه های اسلام در جامعه اجرا شود دیگر هیچ مشکلی وجود نخواهد داشت، ابراز داشت: بین عملکرد مؤمنان با آموزه های دینی فاصله چشم گیری وجود دارد.

 آیت الله حسینی بوشهری با بیان روایتی از امام صادق درباره دستگیری از مستمندان، گفت: هنگام مراجعه مستمندان باید به گونه ای عمل کنیم که کرامت آن شخص حفظ شود و از بیان حاجتش احساس ذلت نکند؛ خداوند عمل شخصی را که با منت به دیگران کمک می کند نابود می سازد