بلومبرگ: درگیری ملابرادر و حقانی در کاخ ریاست جمهوری

0
548

به گزارش خبرنامه ملی ایرانیان، به نقل از شبکه خبری بلومبرگ، ملا عبدالغنی برادر که گفتگوهای صلح طالبان با آمریکا را برعهده اشت از سوی یکی از رهبران شبکه حقانی اوایل سپتامبر سال جاری میلادی و در پی گفتگو در کاخ ریاست جمهوری در کابل برای تشکیل کابینه، فیزیکی مورد حمله قرار گرفت.

برادر به دنبال یک کابینه جامع شامل اعضا و رهبران غیرطالبان و اقلیت‌های قومی بود که برای جامعه جهانی مورد قبول واقع می‌شود. در یکی از مراحل این جلسه، “خلیل‌الرحمان حقانی” یکی از رهبران شبکه حقانی صندلی‌اش را بلند و به سمت برادر پرتاب کرد.

محافظان هر دو طرف وارد معرکه شده و به سمت یکدیگر تیراندازی کردند که در نتیجه آن تعدادی از آنها زخمی و کشته شدند. ملا برادر در این درگیری زخمی نشد اما از کابل خارج شده و به قندهار رفت که پایگاه طالبان است تا با هبت‌الله آخوندزاده، رهبر طالبان گفتگو کند.

در انتشار فهرست کابینه دولت طالبان افغانستان هفتم سپتامبر نامی از افراد خارج از حلقه این گروه شبه نظامی نیست. اعضای شبکه حقانی نیز چهار پست دارند و سراج‌الدین حقانی، رهبر این شبکه که در فهرست افراد تحت تعقیب اف.بی.آی است، سرپرست وزارت کشور شده است. برادر نیز به عنوان یکی از دو معاون نخست وزیر معرفی شده بود. طالبان و حقانی در ۲۰۱۶ با یکدیگر ادغام شدند.

در همین حال، بلال کریمی، سخنگوی طالبان نیز در گفتگویی تلفنی با رویترز گفت: ملا برادر به حاشیه رانده نشده و ما انتظار داریم او به زودی برگردد. هیچ اختلافی بین رهبران طالبان نیست.