بقایی: رأی دادگاه ابلاغ شود مثل لوتر عمل می كنیم

0
304

شرق نوشت؛سه نفر از مسئولان دولت دهم که به اتهام تبلیغ علیه نظام و نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی احضار شده بودند، روز گذشته به دادسرا رفتند.
نخستین جلسه بازپرسی حمیدرضا بقایی، رئیس سازمان میراث فرهنگی دولت نهم و معاون اجرائی محمود احمدی نژاد در دولت دهم، علی اکبر جوانفکر، مشاور رسانه ای محمود احمدی نژاد و حبیب خراسانی ذی حساب و مدیرکل امور مالی سابق نهاد ریاست جمهوری در زمان احمدی نژاد، در شعبه چهارم دادسرای فرهنگ و رسانه حاضر شدند، اما فقط به اتهامات حمید بقایی رسیدگی شد.
او بعد از پایان این جلسه گفت: «احضاریه درمورد تبلیغ علیه نظام و نشر اکاذیب بود. آنها صحبت ها علیه قوه قضائیه را تبلیغ علیه نظام تلقی کردند».بقایی ادامه داد: «ما خودمان را سرباز انقلاب می دانیم. نظام مقدس جمهوری اسلامی ارجح تر است و باید بین شخصیت ها و افراد تفکیک قائل شویم. اگر اعتراض به عملکرد مسئولان قوه قضائیه می شود ربطی ندارد که خودشان را به اصل نظام ربط دهند. هر مسئولی نقاط ضعف و قوتی دارد و این اشتباه است که بخواهیم باب انتقاد را در کشور ببندیم».
او افزود: «ما می گوییم دادگاه ما را علنی برگزار کنید تا مردم از اتهامات ما مطلع شوند. چرا دادگاه را غیرعلنی می کنید؟ مگر قانون اساسی این اجازه را نداده است؟ جلسات بازپرسی همچنان ادامه دارد. ما حرفمان را می زنیم، چراکه این انقلاب را دوست داریم. اجازه نمی دهیم افرادی انقلاب را مصادره کنند. رهبری هم بارها روی آن موضوع تکیه کردند».
حمید بقایی همچنین در پاسخ به این سؤال که آیا رأی دادگاه قبلی به شما ابلاغ شده است، گفت: «هنوز خبری نیست. اما اگر اعلام شود همانند مارتین لوتر عمل می کنیم».معاون اجرائی احمدی نژاد به دلیل اتهامات مالی در شعبه ۱۰۵۷ کارکنان دولت نیز پرونده دارد. چهار جلسه از این دادگاه به صورت علنی تشکیل شد، اما حمید بقایی فقط در دو جلسه اول آن شرکت کرد. در جلسه دوم نیز با زنبیلی به جلسه دادگاه رفت. پس از پایان دادگاه هم درگیری بین مأموران و اطرافیان حمید بقایی صورت گرفت. او به جای شرکت در جلسه سوم، به همراه رفقایش به حرم عبدالعظیم حسنی(ع) رفت و بست نشست. اما این بست نشینی در نهایت به درگیری بین برخی افراد و بقایی و همراهانش انجامید و آنها هم با صدور اطلاعیه ای اعلام کردند تا فراهم شدن شرایط مقتضی، بست نشینی در این مکان شریف را به طورموقت متوقف می کنیم.حمید بقایی در جلسه چهارم نیز شرکت نکرد، بعد از این جلسه نیز مدیرکل دادگستری استان تهران، اعلام کرد که باتوجه به نظر رئیس دادگاه، ختم رسیدگی به این پرونده در دادگاه بدوی اعلام شده است و دادگاه در مهلت قانونی و پس از بررسی نهایی، رأی خود را اعلام خواهد کرد. هنوز حکمی در این پرونده صادر نشده است.

مقاله قبلیدلار بالاتر از ۴۲۰۰ تومان!
مقاله بعدیخواننده و بازیگر سرشناس فرانسوی درگذشت
پوریا نژادویسی
فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد برنامه برنامه سازی تلویزیون از دانشکده صدا و سیما. کارمند سابق معاونت سیاسی سازمان صدا و سیما ( اداره کلّ اخبار و اطلاعات ) تهیه کننده و کارگردان برنامه‌هایی‌ چون : دختران فراری پارک ملت- مجموعه عاشوراییان- ماجرای ورود گوشت‌های آلوده به کشور- هویت- رنگ و نقش- سیمای خانواده؛ قسمت خانواده و جوان- سازنده اولین فیلم آموزشی در خصوص نحوه چگونگی‌ رأی گیری برای ستاد انتخابات وزارت کشور- فیلم مستند دیدار سفیر کشور ژاپن در ایران از شهر همدان- مجری و خبرنگار مراکز ؛ تهران ؛ کیش ؛ همدان ؛ فارس- مسول پوشش خبری زلزله بم در سال۱۳۸۲- سر تیم خبری جلسات هیات دولت- سر تیم خبری جلسات بیت رهبری- سر تیم خبری سفرهای هیات دولت- عضو تیم خبری سفرهای رهبری- یکی‌ از عکاسان پروژه محرمانه قرار گاه سازندگی خاتم الانبیا در سایت ( قرب نوح )- همکار در برنامه‌های مختلف با عناوین دیگر چون : مشاور ؛ یکی‌ از کارگردانان هنری ؛مشاور مجری طرح ؛ نماینده حراست ؛ ناظر کیفی و پخش و ... **- عضو شورای عالی‌ تحقیق و مبارزه با مواد مخدر در وزارت کشور - عضو هسته مرکزی گزینش کلّ کشور - دبیر کنگره وزرای شهید هیات دولت در ریاست جمهوری - نماینده بنیاد شهید در ستاد کلّ نیروهای مسلح ( سماجا ) ديگر مسئوليت های پوريا نژاد ويسی از اين قرار است: - همکاری با نشريه گل آقا - همکاری کوتاه مدت با روزنامه کيهان در سال ۱۳۷۸ - تهيه کننده ی برنامه پرسش و پاسخ با دختران فراری پارک ملت، که از بخش خبری شبکه دوم تلويزيون جمهوری اسلامی پخش شد - سازنده ی اولين فيلم آموزشی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا - دبير کنگره ی وزراء شهيد هيئت دولت - عضويت در گروه تحقيق مبارزه با مواد مخدر استاندری همدان - نماينده ی فرماندار همدان در اولين دوره ی انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در سال ۱۳۷۷ - سازنده ی فيلم مستند آشورا برای معاونت سياسی استانداری همدان - تهيه کننده و مجری برنامه ی خبری با عنوان "دانشجويان انقلاب چرا؟" برای بنياد حفظ آثار ارزشهای دفاع مقدس - مجری صدا و سيمای استان همدان، تهران و کيش در سال های ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۲ - مسئول پيگيری جلسه ی سخنرانی حسين لقمانيان در همدان - يکی از همکاران مطبوعاتی در رابطه با سفر خامنه ای به همدان - مدير بازرگانی روزنامه ی اعتماد در همدان و ...