بریتانیا فرماندهی حمايت از كشتيرانى در خلیج در برابر حملات جمهوری اسلامی را به عهده گرفت

0
203

نیروی دریایی سلطنتی بریتانیا روز پنجشنبه 30 ژانویه اعلام کرد، فرماندهی ائتلاف دریایی حمایت از کشتیرانی در آب‌های خلیج از جمله تنگه هرمز را برعهده گرفت.

به گزارش روزنامه کویتی «القبس» به نقل از منابع نظامی بریتانیایی، نیروی دریایی سلطنتی بریتانیا روز پنجشنبه اعلام کرد، فرماندهی عملیات تامین امنیت کشتیرانی در برابر حملات جمهوری اسلامی در آب‌های خلیج را به عهده گرفت.

طبق این گزارش «جیمز پارکین» دریادار نیروی دریایی سلطنتی بریتانیا از روز پنجشنبه 30 ژانویه جایگزین «آلوین هولسی»، دریادار آمریکایی در فرماندهی ائتلاف دریایی متشکل از هفت کشور در آب‌های خلیج شد.

به گزارش اسکای نیوز، پارکین در جمع نیمی از پرسنل نظامی و دیپلمات‌ها گفت: «با علاقه زیاد این سمت را می‌پذیرم و می‌دانم که درست انجام دادن این ماموریت تا چه اندازه اهمیت دارد.»

پیشتر ژنرال بن والاس، وزیر دفاع بریتانیا اعلام کرده بود که دو کشتی جنگی بریتانیایی با عبور از تنگه هرمز به اسکورت کشتی‌هایی که پرچم بریتانیا را هنگام عبور از این گذرگاه دریایی بلند می‌کنند را شروع کرده است .

ژنرال «بن والاس»، گفت:«به کشتی‌های جنگی HMS Montrose و HMS Defender دستور دادم تا برای بازگشت به مأموریت اسکورت همه کشتی‌های تجاری که پرچم بریتانیا را در آب‌های خلیج بلند می کنند، آماده شوند.

او تأکید کرد: «دولت بریتانیا در این زمان تمام اقدامات لازم را برای محافظت از کشتی‌ها و شهروندانش را اتخاذ خواهد کرد».

به گزارش العربیه به نقل از «القبس»، اقدام دولت بریتانیا پس از کشته شدن قاسم سلیمانی فرمانده نیروی «قدس» شاخه برون مرزی سپاه پاسداران جمهوری اسلامی در حمله پهپادی آمریکا در بغداد و به دنبال تهديدهاى مكرر ايران، اتخاذ شد.