بریتانیا تحریم‌های جدیدی علیه متحدان نزدیک بشار أسد وضع کرد

0
286

بریتانیا روز دوشنبه از اعمال تحریم‌های جدید علیه رژیم سوریه از جمله متحدان نزدیک بشار اسد خبر داد. فیصل المقداد، وزیر امور خارجه، لونا الشبل، مشاور رئیس‌جمهوری و یسار ابراهیم، معاون رئیس‌جمهوری در امور اقتصادی، در راس این لیست هستند. همچنین برخی تاجران و یک فرمانده گارد ریاست جمهوری در لیست این تحریم‌ها قرار گرفتند.

در دهمین سالگرد آغاز انقلاب مردمی سوریه، بریتانیا از تحریم 6 شخصیت بانفوذ و نزدیک بشار اسد خبر داد.

تحریم‌‍ها علاوه بر فیصل المقداد، وزیر امور خارجه، لونا الشبل، مشاور رئیس‌جمهوری و یسار ابراهیم، معاون رئیس‌جمهوری در امور اقتصادی، مالك علیا، فرمانده گارد ریاست جمهوری و یک سرگرد ارتش سوریه به نام زید صالح و همچنین یک تاجر به نام محمد براء قاطرجي، را نیز شامل شد.

دومینیک راب، وزیر امور خارجه بریتانیا در این باره گفت: «رژیم اسد یک دهه است که مردم سوریه را تحت ظلم وستم قرار داده زیرا مردم جرات کردند و خواستار اصلاحات مسالمت‌آمیز شدند.»

وی همچنین تصریح کرد که بسته جدید تحریم‌ها ممنوعیت سفر و مسدود کردن دارایی را برای شش نفر از اعضای رژیم اسد از جمله وزیر امور خارجه اعمال می‌کند تا اطمینان حاصل شود که آنها به هیچ‌وجه از قوانین و رویه‌های بریتانیا بهره‌مند نخواهند شد.

العربیه نوشت؛ راب در بیانیه خود تأکید کرد که همه افراد فوق‌الذکر بخشی از رژیم یا پشتیبان آن هستند و بنابراین مسئول سرکوب مردم سوریه یا [مسئول] سواستفاده از رنج آنها هستند.