برادر جیسون رضائیان: اجازه بدهید برادرم به مرخصی نوروزی بیاید

0
163

امروز 235 روز از زندانی شدن جیسون رضائیان خبرنگار آمریکایی ایرانی‌تبار روزنامه واشنگتن پست در ایران می‌گذرد.

روز گذشته طی مراسمی در باشگاه ملی خبرنگاران آمریکا جایزه آزادی بیان این نهاد به جیسون تعلق گرفت.

به گزارش صدای آمریکا، در این مراسم که دبیر سرویس بین الملل روزنامه واشنگتن پست نیز حضور داشت، علی رضائیان، برادر جیسون، از بیانیه محمد علی کلی مشت‌زن نامدار و مسلمان آمریکایی در حمایت از جیسون قدردانی کرد.

مراسم باشگاه ملی خبرنگاران آمریکا رویدادی پر احساس بود که در آن علی رضائیان با قدردانی از حمایت محمدعلی کلی از آزادی فوری برادرش، آن‌ را نعمتی بزرگ از طرف مردی دانست که در جهان اسلام مورد احترام است.

وی بار دیگر با اصرار بر بی‌گناهی برادرش، از مقام‌های تهران خواست در اسرع وقت به پرونده جیسون و همسرش یگانه صالحی، خبرنگار روزنامه نشنال چاپ ابوظبی، رسیدگی کنند.

وی در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با بخش فارسی صدای آمریکا به آخرین وضعیت پرونده جیسون و یگانه اشاره کرد و گفت «بعد از مدت‌ها که سعی می‌کردیم برای جیسون وکیل بگیریم، بالاخره توانستیم وکیلی مهیا کنیم و هم اکنون جیسون و یگانه وکیل دارند و وکیلشان هم به پرونده‌شان دسترسی دارد و در همین روزهای اخیر بررسی پرونده‌شان را آغاز کرده‌ است.»

به گزارش خبرنامه ملّی ایرانیان؛ جیسون ۳۸ ساله به همراه همسرش یگانه صالحی، که برای روزنامه اماراتی «نشنال» کار می‌کرد، به همراه یک زوج عکاس-خبرنگار ایرانی-آمریکایی، در آخرین روز تیر ماه سال جاری بازداشت شدند. تاکنون همگی آنها به غیر از جیسون آزاد شده‌اند. به گفته روزنامه نشنال اجازه فعالیت خبری خانم صالحی توسط مقات ایران لغو شده است.

طبق قانون اساسی ایران، پس از بازداشت هر فردی، باید اتهام وی بلافاصله بصورت کتبی به او تفهیم شود و حداکثر ظرف مدت ۲۴ ساعت، پرونده مقدماتی به مراجع قضایی ارسال و مقدمات محاکمه، در اسرع وقت فراهم گردد.

ایران تابعیت آمریکایی و یا کشور دیگر شهروندان ایرانی را به رسمیت نمی‌شناسد، و پرونده آنها را مانند شهروندان ایرانی مورد بررسی قرار می‌دهد.