«ببر طلائی» کلکته به ایران رسید

0
237

جایزه «ببر طلائی»، «رویال بنگال» از جشنواره «کلکته» به فیلم ایرانی «زمانی دیگر» رسید.

 فیلم سینمایی «زمانی دیگر» به نویسندگی و کارگردانی ناهید حسن‌زاده و تهیه‌کنندگی فری ملک مدنی برنده جایزه «ببر طلائی رویال بنگال» GOLDEN ROYAL BENGAL TIGR AWARDS E برای «بهترین فیلم» از جشنواره‌ی اصلی کلکته شد.

مرجان علیزاده (Iran ArtHose Film) که مدیریت پخش بین‌المللی این فیلم را برعهده دارد، این خبر را تایید کرد و اعلام کرد که؛«ماریون هنسل» کارگردان شهیر بلژیکی، «الکساندرا بیرناکا»، «آرچانا» هنرپیشه هندی، «ایبولیا فکته» کارگردان مجارستانی و «لی شائو هنگ» تهیه کننده چینی فیلمهای این دوره از فستیوال را قضاوت کردند و به گفته رئیس هیات داوران فیلم «زمانی دیگر»  روایت کارگردانی خلاق است از زندگی مردمانی که در شرایط دشوار و ناخواسته‌ای گرفتار شده و در جستجوی رهایی هستند.

جایزه نقدی و  لوح طلائی برای کارگردان و تهیه کننده بصورت جداگانه؛ جایزه‌های جشنواره بوده‌اند.

مجید پتکی، یاسمن نصرتی، شقایق کمندی و فریبا خادمی ،عصمت رضاپور از بازیگران این فیلم هستند.

عوامل فنی فیلم «زمانی دیگر» شامل؛ مدیر فیلمبرداری علی محمد قاسمی،صدا روح الله جعفربیگلو ،طراح صحنه و لباس: یوسف بهشتی و موسیقی امید رئیس دانا می‌باشند.

«زمانی دیگر» تاکنون منتخب  جشنواره «ریندنس»، بخش اصلی جشنواره «سائوپائولو»  برزیل و بخش مسابقه اصلی جشنواره «مانهایم» بوده است.

به گزارش ایسنا،جشنواره فیلم «کلکته» که یکی از معتربرترین جشنواره‌های آسیائی  است، از تاریخ 11 – 18 نوامبر (21 تا 28 آبان) در شهر کلکته هند برگزار شد.