باهنر: موسوی و کروبی جنایت و ظلم کرده اند و حاضر نیستند بگویند اشتباه کرده اند

0
179

محمد رضا باهنر نایب رئیس مجلس شورای اسلامی می گوید که میرحسین موسوی و مهدی کروبی جنایت و ظلم کرده اند و حاضر نیستند بگویند اشتباه کرده اند.

میرحسین موسوی و مهدی کروبی دو نامزد معترض به نتایج انتخابات ریاست جمهوری چهار سال پیش ایران هستند که بیش از هزار روز است در حبس خانگی به سر می برند.

باهنر: ”این روزها عده‌ای به ما پیامک می‌زنند که چرا حصر خانگی به این شکل است؟ ما می‌گوییم آنها جنایت و ظلم کردند و حداقلش این است که بگویند ما اشتباه کردیم. اما همین را هم حاضر نیستند بگویند.”

او افزوده است: ”بنابراین برخی‌ها چه توقعی دارند که می‌گویند حصر خانگی باید کم شود؟ فردی که این همه ظلم کرده و حاضر نیست بگوید اشتباه کرده‌ام و یا حتی بگوید که من نبودم در حالیکه همه می‌دانیم آنها بوده‌اند.”

در روزهای اخیر بارها بحث رفع حصر از موسوی و کروبی مطرح شده است. سخنگوی دولت حسن روحانی رئیس جمهوری ایران گفته است که رفع حصر آن ها در دستور کار دولت قرار دارد. اما برخی از چهره های اصولگرا با این مساله به شدت مخالفت می کنند.

هفته گذشته احمد جنتی خطیب نماز جمعه تهران در خطبه‌های نماز جمعه، میرحسین موسوی و مهدی کروبی را محارب و مفسد فی‌الارض خوانده و آن‌ها را مستوجب مجازات اعدام اعلام دانسته بود.

به گزارش فارس؛ او تاکید کرده بود که نظام ایران خیلی منت بر سر این‌ها گذاشته که به جای اعدام، آن‌ها را حصر خانگی کرده است.