بازیگر «دانتون ابی» دیو شد

0
389

دن استیونس بازیگر سریال «دانتون ابی» در نقش دیو فیلم جدید دیسنی «دیو و دلبر» بازی می‌کند.

 در حالی که پیش از این اما واتسون برای بازی در نقش دلبر انتخاب شده بود، اکنون بازیگر نقش دیو نیز تعیین شد.

دن استیونس بازیگری که با «دانتون ابی» به شهرت رسید و سال پیش در فیلم اکشن «میهمان» بازی کرد، در حال مذاکره است تا در نقش دیو و شاهزاده دیسنی نقش آفرینی کند. این فیلم نسخه زنده فیلمی است که قبلا نسخه انیمیشن آن با اقبال زیادی روبه رو شده بود.

اما واتسون بازیگر نقش هرمیونی در مجموعه «هری پاتر» در نقش بل یا همان دلبر بازی می‌کند. لوک اوانز هم برای بازی در نقش منفی گاستون انتخاب شده است.

این فیلم را بیل کاندون کارگردان «گرگ و میش: طلوع» کارگردانی می‌کند و همه بازیگران آن از میان بریتانیایی ها انتخاب شده‌اند.

این فیلم در ادامه تصمیم کمپانی دیسنی برای ساخت نسخه زنده از فیلم های انیمیشن موفق آن جلوی دوربین می‌رود و با همکاری کمپانی قرن ۲۱ ساخته می شود. «سیندرلا» نیز که با حضور تقریبا همه چهره‌های بریتانیایی ساخته شده و هفته دیگر اکران خود را آغاز می‌کند، انتظار می‌رود فیلمی پرمخاطب باشد.

سال پیش «شریر» با بازی آنجلینا جولی که اقتباسی از «زیبای خفته» بود فیلمی موفقیت آمیز بود و ۷۵۸.۴ میلون دلار در سراسر جهان فروش کرد.

«دیو و دلبر» قصه افسانه‌ای اصالتا فرانسوی است که داستان زن جوانی را روایت می‌کند که می پذیرد به جای پدرش در قلعه یک هیولا زندانی شود. او تنها در صورتی آزاد می شود که عاشق این دیو شود؛ دیوی که در واقع یک شاهزاده جادو شده است.  

این شانس بزرگی برای استیونس است که پیش از این در فیلم اکشن آدام وینگارد با عنوان «میهمان» بازی کرده است و در نقش‌های مکملی از فیلم‌هایی چون «شب در موزه: اسرار مقبره» و «راهپیمایی در میان سنگ‌های قبر» بازی کرده است.

فیلمنامه این فیلم را اوان اسپیلوتوپولوس نوشته و استیو چبوسکی آن را بازنویسی کرده است. لیندا وولورتون نویسنده فیلمنامه نسخه انیمیشن این فیلم بود که ۱۴۵ میلیون دلار فروش کرد.

اما واتسون ماه پیش در فیسبوکش تایید کرد که در نقش «بل» ظاهر می‌شود. او نوشت این انیمیشن بخش بزرگی از خاطراتش در دوران کودکی را تشکیل می‌داد و او این را خیلی فراواقعی می بیند که بخواهد در نقش این شخصیت کارتونی ظاهر شود و با ترانه‌های اوریجینال آن که قرار است در این فیلم تکرار شوند، آواز بخواند. او نوشته بود: مثل این که وقت درس آواز گرفتن رسیده است.

به گزارش مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، دیسنی انیمیشن «دیو و دلبر» را سال ۱۹۹۱ منتشر کرد و با موفقیت بزرگی در باکس آفیس روبه رو شد و اولین انیمیشنی شد که برای بهترین فیلم سال نیز نامزد اسکار شد. از ترانه‌های این انیمیشن سه ترانه نیز نامزد دریافت اسکار شد و ترانه اصلی آن با عنوان «دیو و دلبر» اسکار را دریافت کرد.