بازگشت ابرقهرمان ها به سینما، آغاز اکران «لیگ عدالت»

0
623

پس از مدتها انتظار بالاخره «لیگ عدالت» فیلم جدید ابرقهرمان های کتابهای مصور دی سی از چهارشنبه در آمریکا اکران می شود، محصولی از شرکت برادران وارنر که تولید آن با حواشی بسیاری همراه بود.

«لیگ عدالت» دومین فیلم از این مجموعه فیلم های زنجیره ای در سالهای اخیر است که بتمن و سوپرمن را کنار هم قرار داده و شاهد حضور آنها در دنیای خیالی ابرقهرمان ها هستیم، این در حالی است که سایر شخصیت های کتابهای مصور دی سی مانند «زن شگفت انگیز»، «فلش» و «آکوامن» نیز در بخش های مختلف فیلم حضور دارند.

لیگ عدالت را «زک اسنایدر» کارگردانی کرده و در آن ستاره های بزرگی چون «هریک ویل»، «بن افلک»، «گال گادوت»، «ایمی آدامز» و «جرمی آیرونز» بازی می کنند.

این یکی از دشوارترین پروژه های سینمایی برادران وارنر محسوب می شود که تولیدش به دلایل مختلفی مدتها به تأخیر افتاد و عوامل و دست اندرکارانش چند بار تغییر کرد.

زک اسنایدر پس از تکمیل مراحل فیلمبرداری به دلیل مرگ دخترش از این پروژه کنار رفت و کارگردانی بخشهای ناتمام به «جاس ویدون» یکی از نویسندگان فیلمنامه سپرده شد.

در همین حال انتشار خبرهایی درباره رفتارهای ناشایست بن افلک و افشاگری های تعدادی از قربانیان آزارهای جنسی علیه بازیگر نقش بتمن، برادران وارنر را با مشکلاتی جدی مواجه کرده است.

گزینش بن افلک برای این نقش از ابتدا هم با واکنش های منفی هواداران این ابرقهرمان افسانه ای همراه شد و بازی ضعیف او در «بتمن مقابل سوپرمن» یکی از دلایل عدم موفقیت فیلم بود.

پیشتر قرار بود قسمت دوم لیگ عدالت در سال ۲۰۱۹ اکران شود ولی با توجه با چالش های موجود به ویژه احتمال کنار رفتن بن افلک از این پروژه، تولید قسمت دوم تا اطلاع ثانی به تأخیر افتاده است.

در سالهای اخیر مجموعه فیلمهای ابرقهرمان های کتابهای مصر دی سی که با همکاری شرکت برادران وارنر تولید شده در مقایسه با فیلمهای کتاب های مصور «مارول» چندان موفق نبوده و با استقبال کمتری در گیشه مواجه شده است.

با این حال برادارن وارنر امیدوار است موفقیت خیره کننده «زن شگفت انگیز» این روند را تغییر داده و به فروش بیشتر لیگ عدالت نیز کمک کند، به همین دلیل بسیاری از آنونس ها و گفتگوهای تبلیغاتی فیلم روی گال گادوت بازیگر اسرائیلی نقش زن شگفت انگیز متمرکز است.

برادران وارنر به موفقیت این فیلم نیاز مبرمی دارد و امیدوار است با تسخیر گیشه ها در روزهای پایانی سال میلادی، به ناکامی های تجاری اخیر پایان دهد.

به گزارش صدای آمریکا؛ تا این لحظه لیگ عدالت که بصورت دو بعدی و سه بعدی اکران می شود، علی رغم برخی از انتقادها، در مجموع با واکنش های مثبتی از سوی منتقدین سینمایی همراه بوده و در سایت ها و نشریات هنری مطالب مختلفی در ستایش این اثر منتشر شده است.