اولین محموله از “موشک‌های اس ۳۰۰” رسماً وارد ایران شد

0
176

اولین محموله از موشک‌های سامانه اس ۳۰۰ وارد ایران شد. موشک‌هایی که وارد کشور شده، مخصوص استفاده در سامانه موشکی S۳۰۰-PMU۲ هستند.

به گزارش رسانه های درون مرزی، در ماه‌های اخیر با ورود و رونمایی از اولین محموله از ادوات سامانه موشکی اس ۳۰۰، توان پدافندی این قرارگاه به شدت افزایش یافته است، به‌طوری که تا پایان سال جاری و بنابر آنچه که امیر اسماعیلی فرمانده این قرارگاه اعلام کرده، اولین سامانه موشکی اس ۳۰۰ تا پایان امسال، استقرار عملیاتی خواهد یافت.

براساس این گزارش ها، اس۳۰۰ در حال حاضر یک خانواده است و انواع مختلفی از این سامانه با کاربردهای متفاوت در وزارت دفاع روسیه تولید شده است. هم‌اکنون اس۳۰۰ پی‌ام‌یو (S-300PMU) به‌عنوان یکی از مرگبارترین و پیشرفته‌ترین سامانه‌های موشکی خانواده اس۳۰۰ شناخته می‌شود. آن‌ طور که روس‌ها اعلام کرده‌اند، زمان آماده‌سازی این نوع از سامانه‌ها، حدود ۵ دقیقه‌ است که این خود یکی از ویژگی‌های مهم سامانه موشکی اس۳۰۰ پی‌ام‌یو به شمار می‌رود.

یکی از بهترین مدل‌های سری P سامانه موشکی اس ۳۰۰، سامانه‌های پی ام یو ۲ هستند که رادار کشف هدف این سامانه ۶۴N6E2 Big Bird نام دارد و می‌تواند حدود ۲۰۰ هدف را کشف کند. رادار رهگیری این سامانه نیز می‌تواند همزمان ۱۲ هدف را رهگیری کرده و اطلاعات به‌دست آمده را به رادار کنترل آتش یا همان رادار درگیری سامانه موشکی منتقل کند.

برد درگیری با اهداف توسط سامانه موشکی اس ۳۰۰، ۲۰۰ کیلومتر اعلام شده است.