انتقاد دوباره احمدی‌نژاد از قوه قضائیه: یک مشت کاغذ را به عنوان اتهام سر هم می‌کنند

0
230

محمود احمدی‌نژاد، رئیس دولت دهم ،  ویدئوی منتشرشده از سوی قوه قضائیه علیه حمید بقایی را«افتضاح» خواند و اعلام کرد که این قوه «به طور کامل از مسیر عدالت خارج شده است».
محمود احمدی‌نژاد در پیامی ویدئویی که روز یکشنبه ۵ فروردین در وبسایت «دولت بهار» منتشر شد تأکید کرد که قوه قضائیه «درخدمت خواست و منافع مقامات»آن قرار گرفته است.

به گزارش رادیو فردا وی بار دیگر حکم صادرشده برای حمید بقایی را از«پیش تعیین‌شده» و«سیاسی» خواند و قوه قضائیه را متهم کرد که «یک مشت کاغذ» را به عنوان اتهامات اقتصادی علیه آقای بقایی «سرهم کرده» و درباره آنها حتی «یک سند وجود ندارد».

محمود احمدی‌نژاد همچنین با اشاره به ویدئوی منتشرشده علیه حمید بقایی در خبرگزاری قوه قضائیه گفت: اعتراف‌های مدیران آقای بقایی که دراین فیلم پخش شده «تحت فشار» بوده و آنها پس از آزادی گفته‌اند که این سخنان «القائات دستگاه‌های امنیتی» است.

خبرگزاری میزان، وابسته به قوه قضائیه ایران، هفته گذشته ویدئویی منتشر کرد که در آن تعدادی از مدیران زیر نظر حمید بقایی، رئیس وقت سازمان میراث فرهنگی و معاون وقت رئیس جمهوری، او را متهم به «اختلاس» و «تبانی درمعاملات دولتی» می‌کردند.

حمید بقایی که از سوی قوه قضائیه به خاطر ارتکاب اختلاس و تضییع وجوه و اموال دولتی به ۱۵ سال حبس قطعی محکوم شده است ۲۲ اسفندماه برای گذراندن محکومیتش بازداشت و به زندان منتقل شد. به گفته هواداران، وی از همان زمان دست به اعتصاب غذا زده است.

اسفندیار رحیم‌مشایی، رئیس دفتر محمود احمدی‌نژاد نیز دو روز پس از آن که حکم حمید بقایی را در برابر سفارت بریتانیا در تهران آتش زد، بازداشت شد.

پس از بازداشت این دو، وبسایت‌های نزدیک به محمود احمدی‌نژاد متن دو نامه پیشین او خطاب به رهبر جمهوری اسلامی را منتشر کردند که او در آنها ضمن انتقاد شدید از وضعیت کشور، خواستار اصلاح ساختار برخی از نهادها از جمله شورای نگهبان و قوه قضائیه، تعیین تکلیف نهادهای موازی، تأسیس دادگاه قانون اساسی و خروج نیروهای مسلح از امور سیاسی و فعالیت‌های اقتصادی شده بود.

نامه اخیر او که پیش از پیام ویدئویی منتشر شد نیز با واکنش‌هایی انتقادی روبه‌رو شد.

شماری از چهره‌های موسوم به جناح اصولگرا در ایران، با اشاره به جزئیات حکم صادرشده برای حمید بقایی و اسفندیار رحیم‌مشایی، جرائم آنها را «فساد مالی» ذکر کرده‌اند.

از جمله احمد توکلی، نماینده پیشین مجلس و عضو فعلی مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفته است که جرائم این دو نفر مالی است. آقای توکلی همچنین با اشاره به قسمتی از نامه اخیر محمود احمدی‌نژاد درباره زندانی بودن «صدها زن و مرد، تنها به دلیل ابرازعقیده» گفت: فردی که در گذشته «روحیه استکباری داشت» امروز «نباید به خود اجازه دهد که درباره کلماتی چون قانون و آزادی بیان صحبت کند».

در یک هفته اخیر وبسایت‌های وابسته به محمود احمدی‌نژاد بشدت به احمد توکلی تاخته و به مدارکی از «فساد مالی» او اشاره کرده‌اند. از جمله وبسایت «دولت بهار» بتازگی نامه سال ۱۳۹۰ محمدرضا رحیمی، معاون اول محمود احمدی‌نژاد، درباره «ویژه خواری» احمد توکلی را بازنشر کرده است. بر اساس این نامه، احمد توکلی متهم است که در سال ۱۳۷۰ و در دوره ریاست محسن رفیق‌دوست بر بنیاد مستضعفان، به همراه شرکای خود «سه‌هزار متر مربع زمین در شهرک غرب تهران و به ارزش ۱۸۰ میلیون تومان را با تخفیف به قیمت ۲۳ میلیون تومان» خریداری کرده و «ارزش امروز زمین ۱۲ میلیارد تومان است».

این موضوع هنگام بررسی اعتبارنامه احمد توکلی درمجلس هشتم نیز مطرح شده بود. آقای توکلی درآن زمان اعلام کرده بود که این زمین با دستور رهبر جمهوری اسلامی به یک مؤسسه آموزشی متعلق به دو نفر از دوستان او واگذار شده و «تمام اموال این مؤسسه وقف است».

اختلاف نزدیکان به خامنه‌ای با محمود احمدی‌نژاد چند ماه پس از آن بالا گرفته است که رهبر جمهوری اسلامی در یک سخنرانی گفت کسانی «کار دشمن را در داخل انجام می‌دهند» و «کسانی که همه امکانات کشور دست‌شان هست یا بوده حق ندارند نقش اپوزیسیون بازی کنند».

خامنه‌ای در سال ۱۳۸۸ نظر احمدی‌نژاد را نزدیک‌ترین نظر به خود توصیف کرده بود.

محمود احمدی‌نژاد در یکی از نامه‌هایش خطاب به آیت‌الله خامنه‌ای گفته است ۴۰ سال است هیچ نوع آزادی نداریم.

مقاله قبلیسقوط قریب الوقوع «Tiangong-1» بزرگترین آزمایشگاه فضایی چین
مقاله بعدیانتشار متن عذرخواهی مجدد “مارک زاکربرگ” مدیرعامل فیسبوک در روزنامه های بریتانیا
پوریا نژادویسی
فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد برنامه برنامه سازی تلویزیون از دانشکده صدا و سیما. کارمند سابق معاونت سیاسی سازمان صدا و سیما ( اداره کلّ اخبار و اطلاعات ) تهیه کننده و کارگردان برنامه‌هایی‌ چون : دختران فراری پارک ملت- مجموعه عاشوراییان- ماجرای ورود گوشت‌های آلوده به کشور- هویت- رنگ و نقش- سیمای خانواده؛ قسمت خانواده و جوان- سازنده اولین فیلم آموزشی در خصوص نحوه چگونگی‌ رأی گیری برای ستاد انتخابات وزارت کشور- فیلم مستند دیدار سفیر کشور ژاپن در ایران از شهر همدان- مجری و خبرنگار مراکز ؛ تهران ؛ کیش ؛ همدان ؛ فارس- مسول پوشش خبری زلزله بم در سال۱۳۸۲- سر تیم خبری جلسات هیات دولت- سر تیم خبری جلسات بیت رهبری- سر تیم خبری سفرهای هیات دولت- عضو تیم خبری سفرهای رهبری- یکی‌ از عکاسان پروژه محرمانه قرار گاه سازندگی خاتم الانبیا در سایت ( قرب نوح )- همکار در برنامه‌های مختلف با عناوین دیگر چون : مشاور ؛ یکی‌ از کارگردانان هنری ؛مشاور مجری طرح ؛ نماینده حراست ؛ ناظر کیفی و پخش و ... **- عضو شورای عالی‌ تحقیق و مبارزه با مواد مخدر در وزارت کشور - عضو هسته مرکزی گزینش کلّ کشور - دبیر کنگره وزرای شهید هیات دولت در ریاست جمهوری - نماینده بنیاد شهید در ستاد کلّ نیروهای مسلح ( سماجا ) ديگر مسئوليت های پوريا نژاد ويسی از اين قرار است: - همکاری با نشريه گل آقا - همکاری کوتاه مدت با روزنامه کيهان در سال ۱۳۷۸ - تهيه کننده ی برنامه پرسش و پاسخ با دختران فراری پارک ملت، که از بخش خبری شبکه دوم تلويزيون جمهوری اسلامی پخش شد - سازنده ی اولين فيلم آموزشی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا - دبير کنگره ی وزراء شهيد هيئت دولت - عضويت در گروه تحقيق مبارزه با مواد مخدر استاندری همدان - نماينده ی فرماندار همدان در اولين دوره ی انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در سال ۱۳۷۷ - سازنده ی فيلم مستند آشورا برای معاونت سياسی استانداری همدان - تهيه کننده و مجری برنامه ی خبری با عنوان "دانشجويان انقلاب چرا؟" برای بنياد حفظ آثار ارزشهای دفاع مقدس - مجری صدا و سيمای استان همدان، تهران و کيش در سال های ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۲ - مسئول پيگيری جلسه ی سخنرانی حسين لقمانيان در همدان - يکی از همکاران مطبوعاتی در رابطه با سفر خامنه ای به همدان - مدير بازرگانی روزنامه ی اعتماد در همدان و ...