امیر نصرآزادانی و حمایت از وی توسط روزنامه اسپانیایی مارکا

0
176

همگام با کارزار حمایت‌های گسترده جامعه ورزشی جهان از امیر نصرآزادانی، فوتبالیست پیشین باشگاه تراکتورسازی تبریز که به‌دلیل حضور در اعتراضات کنونی مردم ایران حکم «محاربه» دریافت کرده است، نشریه اسپانیایی مشهور «مارکا» از این فوتبالیست حمایت کرد.

روزنامه «مارکا» که با بیش از دو میلیون و 400 هزار نسخه فروش در روز، یکی از پرتیراژترین رسانه‌های ورزشی جهان محسوب می‌شود، جلد صبح پنج‌شنبه، 1 دی، خود را به تصویری از نصرآزادانی اختصاص داده و نوشت: «امیر تروریست نیست و ما باید او را آزاد کنیم».

همچنین در روزهای گذشته بسیاری از چهره‌های سرشناس جامعه ورزشی جهان و نهاد‌های بین‌المللی خواستار توقف فوری حکم اعدام و آزادی فوری نصرآزادانی و دیگر بازداشت‌شدگان اعتراضات در ایران شده‌اند.

العربیه به نقل از این روزنامه نوشت؛ پیش‌تر، شکیرا، خواننده سرشناس کلمبیایی در شب دیدار پایانی رقابت‌های جام جهانی در توییتی در حمایت از نصرآزادانی نوشت: «امروز در فینال جام جهانی، فقط امیدوارم بازیکنان حاضر در زمین و تمام دنیا به یاد داشته باشند که مرد و فوتبالیستی به نام امیر نصرآزادانی در انتظار اعدام است، فقط به خاطر اینکه به نفع حقوق زنان صحبت می‌کند.»

همچنین رادامل فالکائو، ملی‌پوش کلمبیایی و بازیکن سابق تیم‌های آتلتیکو مادرید و چلسی هم در توییتر گفته است: «حکم اعدام امیر نصر آزادانی قابل قبول نیست. همه در کنار او هستیم و از این فوتبالیست حمایت می‌کنیم.»