افزایش حملات اسرائیل به مواضع شبه نظامیان جمهوری اسلامی و حزب‌الله لبنان با چراغ سبز روسیه

0
99

منابع سوری، شامگاه پنج‌شنبه 22 ژوئیه، از حملات جنگنده‌های اسرائیلی به مواضع جدید شبه نظامیان حزب‌الله لبنان و دیگر شبه‌نظامیان وابسته به جمهوری اسلامی در استان حمص سوریه خبر دادند.

حملات شامگاه چهارشنبه، اسرائیل به مواضع شبه‌نظامیان در سوریه تلفات سنگینی به آنها وارد کرده است.

مواضع شبه‌نظامیان جمهوری اسلامی که مورد هدف اسرائیل قرار گرفتند، اغلب مراکز نظامی، انبارهای سلاح و زاغه‌های موشک بوده که به تخریب کامل آنها انجامیده است.

بنا به این گزارش همه این حملات با چراغ سبز روسیه همراه بوده ‌و مسکو با هدف قرار دادن شبه‌نظامیان وابسته به جمهوری اسلامی در سوریه از سوی اسرائیل مخالفتی نکرده است.

العربیه به نقل از دیدبان حقوق بشر سوریه نوشت، مسکو حملات اسرائیل را عامل مهمی در كاهش نفوذ و نقش جمهوری اسلامی در این كشور تلقی می‌کند چرا که تفاوت راهبردها میان مسكو و تهران، رقابت آشکاری میان دو طرف ایجاد كرده است.

با توجه به رقابت اقتصادی روسیه و جمهوری اسلامی در سوریه، سکوت مسکو در قبال حملات اسرائیل به برخی از گروه‌های شبه‌نظامی وابسته به جمهوری اسلامی در استان لاذقیه، که منطقه نفوذ مسکو به‌شمار می‌رود، با چراغ سبز این کشور صورت می‌گیرد.

رویکرد روس‌ها و سکوت آنها در قبال حملات اسرائیل نوعی تقابل با نفوذ جمهوری اسلامی در سوریه تلقی می‌شود.

جمهوری اسلامی و روسیه هر دو از گروه‌های محلی برای رسیدن به اهداف اقتصادی و نفوذ در سوریه استفاده می كنند. دو طرف تلاش می‌کنند به نحوی از دیگری امتیاز بگیرند.