اعزام حمیدرضا مرادی و مصطفی دانشجو به بیمارستان

0
287

ظهر روز، چهارشنبه ۱۵ آبان، حمیدرضا مرادی سروستانی و مصطفی دانشجو از وکلا و مدیران سایت مجذوبان نور، برای طی مراحل درمانی به بیمارستان اعزام شدند.

 حمیدرضا مرادی سروستانی، از مدیران زندانی سایت مجذوبان نور، که از گرفتگی شدید عروق ناحیه پا رنج می‌برد و پزشک نسبت به خطر قطع هر دوپای وی در صورت عدم طی مراحل درمان هشدار داده بود، پس از ماه‌ها، به بیمارستان اعزام شد، همچین مصطفی دانشجو، وکیل زندانی دراویش گنابادی، که دچار آسم شدید است و هفته گذشته چندین بار به علت نارسایی اکسیژن از هوش رفت، برای بار دوم در هفته اخیر به بیمارستان منتقل شد. گفتنی است اعزام آن‌ها بدون استفاده از لباس زندان و دستبند صورت گرفته است.

حمیدرضا مرادی و مصطفی دانشجو چندی قبل با رای شعبه ۵ دادگاه انقلاب به ترتیب به ۱۰ سال و شش ماه، و هفت سال و شش ماه حبس تعزیری محکوم شدند.

وخامت حال این دراویش و زندانیان عقیدتی تا حدی است که چند روز پیش کلمه گزارش داد ۳۱ زندانی سیاسی بند ۳۵۰ زندان اوین و در بیانیه‌ای نسبت به وضعیت جسمی حمیدرضا مرادی و مصطفی دانشجو ابراز نگرانی کرده و رفتارهای غیر قانونی اعمال شده بر وکلای زندانی دراویش گنابادی محبوس در این بند را محکوم کردند.

به گزارش خبرنامه ملی ایرانیان از مجذوبان نور؛همچنین به گزارش خبرگزاری‌ها عدم رسیدگی و توجه به سلامت و درمان زندانیان سیاسی به حدی رسیده است که بعد از ظهر روز شنبه، ۴ تن زندانیان سیاسی بند ۳۵۰، در اعتراض به وضعیت زندانیان بیمار که نیاز به رسیدگی پزشکی در خارج از زندان دارند و عدم توجه مسئولین زندان به وضعیت وخیم آنان دست به اعتصاب غذا زده‌اند. اسامی این افراد عبدالفتاح سلطانی، امیر خسرو دلیر ثانی، سعید مدنی و مهدی خدایی اعلام شده است.