اعدام‌های گروهی غیرنظامیان در تدمُر (پالیمرا) توسط داعش

0
160

منابع مختلف از دولت و اپوزیسیون سوریه، یکشنبه ۲۴ مه خبر دادند که شبه نظامیان تروریست گروه دولت اسلامی موسوم به داعش، اقدام به «اعدام‌های گروهی» در دو شهر تدمُر (پالمیرا) و دیرالزور سوریه زده و قربانیان ده‌ها تن از شهروندان از جمله شماری زن و کودک بودند.

آمار‌ها از شمار قربانیان اعدام‌های گروهی در شهرتدمُر متفاوت است. این شهر هفته گذشته به تصرف شبه نظامیان داعش در آمد. منابع دولت و اپوزیسیون سوریه می‌گویند که اکثر اعدام شدگان، خانواده‌های سربازان ارتش دولتی سوریه هستند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، رامی عبدالرحمن مدیر دیده‌بان حقوق بشر سوریه گفته است که شبه نظامیان تروریست  داعش در یک هفته گذشته، اقدام به اعدام دست کم ۹۰ تن در شهر تدمر کردند. او افزوده است که دیده‌بان توانست اعدام ۱۱ کودک را مستند کند.

از سویی خبرگزاری دولتی سوریه (سانا) گزارش داده است که شبه نظامیان داعش، صد‌ها تن از اهالی شهر تدمر را کشتند که اکثر آن‌ها از زنان، کودکان و کهنسالان بودند.

این خبرگزاری ادامه داده است که شبه نظامیان داعش دستکم ۴۰۰ تن را در تدمر سر بریدند.

اما دیده‌بان حقوق بشر سوریه از اعدام ۱۳ مرد در حومه شرقی دیرالزور به دست شبه نظامیان داعش در روز یکشنبه خبر داده است. بنا بر این گزارش، این افراد به «ارتداد و مزدوری نظام» متهم شده‌اند. بدین ترتیب شمار اعدام شدگان در شهر توسط این گروه تندرو در روزهای اخیر، به ۴۴ تن رسید.