اعتصاب غذای جمعی از زندانیان سیاسی در زندانهای میناب و بندرعباس

0
277

هم اکنون یازده روز از اعتصاب غذای زندانیان سیاسی ارژنگ داوودی در زندان بندر عباس و چهار روز از اعتصاب غذای علی مرادی زندانی سیاسی کرد در زندان میناب می گذرد.

این دو زندانی که‌ در اعتراض به‌ وضعیت نامساعد زندان و نقض حقوق زندانیان سیاسی به‌ اعتراض برخاسته‌ و دست به‌ اعتصاب غذای نامحدود زده‌ اند. از طرفی دیگر خبرگزاری فرات  گزارش داد « افشین سهراب‌زاده, محمدحسین رضایی و کمال شریفی» در زندان میناب و «درویش زندی» که به اتهام همکاری با عضو یک حزب کردی از شهرستان ماکو به زندان بندرلنگه تبعید شده و همچنین «حسن جوانی و کریم موسی‌زاده» در زندان بندرعباس به جمع اعتصاب کنندگان پیوسته اند.

یک زندانی در زندان میناب  ضمن تایید این خبر گفت که مسئولان زندان فشارها را برای پایان دادن به اعتصاب غذای زندانیان سیاسی کرد افزایش داده و تا کنون موفق به شکستن اعتصاب غذای این زندانیان نشده اند و بخصوص آقای علی مرادی به شدت تحت فشار مسئولان زندان قرار گرفته تا به اعتصاب غذای خود پایان دهد.

فشار علیه زندانیان سیاسی ـ عقیدتی کرد در زندان بندرعباس به شیوه‌ای نگران‌کننده افزایش یافته و تقریبا به امری عادی و روزانه علیه زندانیان مبدل شده است. که شماری از زندانیان کرد در اعتراض به این فشارها دست به اعتصاب غذا زده و شماری هم در صدد پیوستن به این اعتصاب‌غذا هستند.

بنا به این گزارش, «امیر طالب‌مرنه , محمدامین آگوشی و ایرج محمدی» در زندان بندرعباس هم احتمال دارد به این اعتصاب غذا بپیوندند, اما هم‌اکنون بخاطر فشارهای مضاعف مسئولین آن زندان و قطع خط تلفن, ارتباط آن زندانیان با خانواده‌هایشان و خارج از زندان قطع شده است.

به گزارش خبرنامه ملی ایرانیان از  کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی ، این درحالی است که زندان بندرعباس در وضعیت بسیار بدی قرار دارد و توهین و حقارت به زندانیان به امری عادی و روزانه مبدل شده است. مسئولین این زندان مرتب علیه زندانیان بهانه‌تراشی کرده و اجازه نمی‌دهند زندانیان با خانواده‌هایشان ملاقات کنند. به همین دلیل «ارژنگ احمدی» از سه‌شنبه گذشته تاکنون دست به اعتصاب غذا زده و هم‌اکنون به سلول انفرادی زندان بندرعباس منتقل شده است.

گفتنی است که «احمد احمدی» زندانی عقیدتی هم‌اکنون در سلول انفرادی بسر می‌برد و هفته گذشته تحت شکنجه فیزیکی شدید قرار گرفته و نزدیک بود بر اثر این شکنجه‌ها بینایی خود را از دست دهد.