اعتصاب غذای بیش از ۱۰۰۰ درویش گنابادی در حمایت از دراویش زندانی

0
173

در پی اعتصاب غذای ۱۰ تن از دراویش زندانی در زندان‌های اوین، رجایی شهر، زندان نظام شیراز و زندان مرکزی بندرعباس، بیش از ۱۰۰۰ تن از دراویش گنابادی نیز با اعلام همبستگی با برادران زندانی خود، در خارج از زندان دست به اعتصاب غذا زدند.

 تعداد دراویشی که در خارج از زندان دست به اعتصاب غذا زده‌اند از مرز ۱۰۰۰ نفر گذشته است و همچنان نیز به تعداد آنها افزوده می‌شود. دراویش گنابادی پس از با خبر شدن از اعتصاب غذای ۱۰ تن از دراویش زندانی آقایان: حمیدرضا مرادی٬ فرشید یداللهی٬ مصطفی دانشجو٬ امیر اسلامی٬ امید بهروزی٬مصطفی عبدی٬ رضا انتضاری، کسری نوری و عبدالغفور قلندری‌نژاد در زندان‌های کشور، در اقدامی همدلانه دست به اعتصاب غذا زده و خواسته خود را خواسته برادران زندانیشان اعلام کرده‌اند.

همچنین کلمه از وضعیت نگران کننده سه درویش بیمار (حمیدرضا مرادی سروستانی، مصطفی دانشجو و افشین کرم‌پور) در حال اعتصاب غذا خبر داده است.

دراویش گنابادی با امضای «کمپین اعتصاب غذای دراویش سراسر جهان در همبستگی با دراویش زندانی» به جمع اعتصاب کنندگان می‌پیوندند. پیام این کمپین «به امید لقمه‌ای عدالت در قضاء؛ لب بسته‌ایم بر غذا» عنوان شده است.

خواسته دراویش زندانی رسیدگی به وضعیت درمانی سه نفر از وکلای دراویش در زندان و همچنین بازگرداندن آقایان فرشید یداللهی، رضا انتصاری و سعید مدنی است که روز گذشته به طور ناگهانی از زندان اوین به زندان رجایی شهر تبعید شدند، عنوان شده است.

به گزارش به گزارش خبرنامه ملی ایرانیان از مجذوبان نور،اسامی دراویش غیرزندانی اعتصاب کننده که تاکنون اعتصاب خود را اعلام کردند را از این آدرس می‌توانید مشاهده کنید.