اعتراض کاخ سفید به حکم جیسون رضائیان

0
200

کاخ سفید در واکنش به صدور حکم برای جیسون رضائیان، خبرنگار زندانی روزنامه واشنگتن پست در ایران اعلام کرد که درباره محاکمه جیسون رضائیان خبرنگار ایرانی-آمریکایی در تهران، «شفافیت زیادی وجود ندارد.»

به گزارش خبرگزاری رویترز، جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید روز سه شنبه به خبرنگاران گفت دولت آمریکا، گزارش‌های محکومیت آقای رضائیان را شنیده است اما از طریق کانال‌های رسمی، اطلاعیه‌ای در این مورد دریافت نکرده است.

قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران، رضائیان را به اتهام جاسوسی گناهکار شناخته است. چند روز پیش غلامحسین محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضائیه ایران از صدور حکم جیسون رضائیان خبر داد اما جزئیات بیشتری در این باره ارائه نکرد.

به گزارش العربیه؛ جیسون رضائیان سال گذشته به همراه همسرش و دو خبرنگار دیگر در تهران بازداشت شد.

علی رضائیان برادر جیسون رضائیان روز سه‌شنبه در واکنش به این خبر در گفتگو با صدای آمریکا، ضمن تاکید بر بی‌گناهی برادرش و «مضحک» خواندن ایده تبادل او با ایرانیان زندانی در آمریکا، گفت «من از طی کردن مسیرهایی که منجر به آزادی جیسون و به خانه بازگرداندن او می‌شود، حمایت می‌کنم. بنابراین من از ایده تبادل زندانی حمایت می‌کنم.»

به گفته علی رضائیان این ایده که «شخص دیگری که در آمریکا به خاطر زیر پا گذاشتن قانون در زندان است، باید آزاد شود تا جیسون به آزادیش برسد، به نظرم کاملا مضحک است. اما اگر برای آزادی و بازگرداندن جیسون به خانه امری الزامی است، خواهش می‌کنم که او را به خانه برگردانید.»