استمدادنامه مادر «شهرام احمدی» به دنبال ﺗﺎﯾﯿﺪ ﺣﮑﻢ ﺍﻋﺪﺍﻡ فرزندش: من را به جای او اعدام کنید..

0
537

 «قدم‌خیر فرامرزی» مادر «شهرام احمدی» ﺯﻧﺪﺍﻧﯽ ﻋﻘﯿﺪﺗﯽ ﺍﻫﻞ ﺳﻨﺖ محبوس در بند ۴ زندان رجایی شهر کرج، در نامه‌ای برای نجات فرزندش از حکم اعدام درخواست کمک کرده است.

درخواست مادر این زندانی عقیدتی که پیش‌تر فرزند دیگرش نیز به نام «بهرام احمدی» اعدام شده بود، پس از آن صورت گرفته که حکم اعدام «شهرام احمدی» از سوی دیوان عالی کشور تایید و به دایره ﺍﺟﺮﺍﯼ ﺍﺣﮑﺎﻡ ارسال شده است.

«شهرام احمدی» فرزند «شریف»، متولد ۱۳۶۵ و اهل سنندج است. این زندانی محکوم به اعدام، در ۸ آذرماه ۱۳۸۸، از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و به مدت ۲۴ ماه بازداشت در سلول‌های انفرادی، تحت شکنجه‌های روحی- روانی و جسمی شدید ﻭ بازجویی‌های پی‌درپی ﺩﺭ ﺍﻃﻼﻋﺎﺕ «سنندج» و «زنجان» ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺷﺖ .

او سپس به بند ۳۵۰ زندان «اوین» و سپس به زندان «رجایی شهر کرج» منتقل شد. او سابقه بازداشت در زندان‌های «سنندج»، «رجایی شهر»، «زنجان» و «اوین» را در دوران حبس خود دارد.

یک منبع مطلع درباره بازداشت شهرام احمدی گفته: “او به اتهام انجام فعالیت‌های مذهبی در مسجد محل سکونت خود، در حدود ساعت ۱۰ شب و در راه بازگشت به خانه بدون هشدار قبلی، مورد تیراندازی نیروهای امنیتی قرار گرفت که با اصابت چند گلوله به پشت او و همچنین شکستگی بینی ناشی از ضرب و شتم، عازم بیمارستان گردید که متاسفانه در هنگام بیهوشی دکتر معالج یک کلیه و مقداری از روده‌اش را نیز برداشته بود.”

«شهرام احمدی» ﺳﺮﺍﻧﺠﺎﻡ ﺩﺭ ﻣﻬﺮﻣﺎﻩ ١٣٩١، از سوی ﺷﻌﺒﻪ ٢٨ ﺩﺍﺩﮔﺎﻩ ﺍﻧﻘﻼﺏ ﺑﻪ ریاست ﻗﺎﺿﯽ «ﻣﺤﻤﺪ ﻣﻘﻴﺴﻪ» ﺩﺭ دادگاهی ﭘﻨﺞ ﺩﻗﯿﻘﻪ‌ﺍی ﻭ ﺩﺭ ﺣﻀﻮﺭ ﻭﻛﻴﻞ ﺗﺴﺨﻴﺮﯼ ﺑﻪ ﺍﺗﻬﺎﻡ‌های “محاربه”، “اقدام علیه امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام از طریق شرکت در کلاس‌های اعتقادی و سیاسی”، “توزیع کتب و سی‌دی‌های دینی”، “در اختیار قرار دادن منزل برای برگزاری کلاس‌های اعتقادی و سیاسی” و “تامین هزینه‌های مصرفی در امور تبلیغات مذهبی” ﺑﻪ ﺍﻋﺪﺍﻡ ﻣﺤﻜﻮﻡ ﺷﺪ .

حکم صادره ﺩﺭ ﻣﺮﺩﺍﺩﻣﺎﻩ ۱۳۹۴، ﺩﺭ ﺩﯾﻮﺍﻥ عالی کشور ﻧﻘﺾ ﺷﺪ ﻭ ﺑﻪ ﺷﻌﺒﻪ ۲۸ دادگاه انقلاب ﺑازﮔﺮﺩﺍﻧﺪﻩ ﺷﺪ، ﺍﻣﺎ ﻗﺎﺿﯽ «ﻣﻘﯿﺴﻪ» دیگربار برای این زندانی عقیدتی ﺣﮑﻢ ﺍﻋﺪﺍﻡ ﺻﺎﺩﺭ ﻭ در نهایت این حکم نیز از سوی ﺩﯾﻮﺍﻥ ﻋﺎﻟﯽ کشور تایید شد.

همچنین «بهرام احمدی» برادر کوچک «شهرام احمدی» که در زمان بازداشت کمتر از ۱۸ سال سن داشت، در سال ۱۳۸۸در سنندج بازداشت و در ۷ دی‌ماه ۱۳۹۰، در زندان «قزل‌حصار کرج» به همراه ۵ زندانی اهل‌ سنت به نام‌هاى «اصغر رحیمی»، «کیوان زندکریمی»، «بهنام رحیمی»، «محمد ظاهر بهمنی» و «هوشیار محمدی» اعدام شد.

«ﺷﻬﺮﺍﻡ ﺍﺣﻤﺪﯼ» هم‌اکنون ﺩﺭ بند ۴ ﺯﻧﺪﺍﻥ «ﺭﺟﺎﯾﯽ ﺷﻬﺮ ﮐﺮﺝ» ﺍﺳﺖ. گفته شده “ﺍﻣﮑﺎﻥ ﻣﻼﻗﺎﺕ این زندانی با ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﻩ‌ﺍﺵ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﻣﺤﺪﻭﺩ ﺷﺪﻩ است.”

نسخه کامل نامه «قدم‌خیر فرامرزی» مادر «شهرام احمدی» که توسط کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی در اختیار خبرنامه ملّی ایرانیان قرار گرفته که در پی می‌خوانید؛

 ضمن عرض احترام؛

دومین پسرم را می‌خواهند بکشند. شهرام من هنوز سی ساله نشده. هفت سال است که زندانی است. بیشتر دوران زندانش انفرادی بوده. حالا حکم اعدام او را به خاطر فعالیت‌های مذهبی در مسجد به دایره احکام داده‌اند. از این مادر فلج چه کاری برمی‌آید؟ برادرش بهرام را هم اعدام کردند.

مگر یک مادر چه قد می‌تواند زجر بکشد؟ شب و روز به درگاه خداوند عالم ضجه می‌زنم که زودتر مرگ را روزی‌ام کند، ما که سنی هستیم و صدایمان به جایی نمی‌رسد.

مگر این کلام سیدالشهدا نیست که اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید؟ برای نجات پسرم کاری کنید. من که عمر خودم را کرده‌ام، چند سالی است که فلج‌ام، حتی نمی‌توانم برای دیدن روی پسرم به تهران بروم، من را به جای او اعدام کنید، همه را خلاص کنید! مرگ به این زندگی که برای من ساخته‌اید شرف دارد.

شهرام من هنوز سی سال ندارد. به چه گناهی این‌چنین راحت فرزندان ما را می‌کُشید؟ به خدای احد و واحد باید روزی جواب این خون‌های بی‌گناه را بدهید!

قدم‌خیر فرامرزی مادر شهرام احمدی

آبان‌ماه ۱۳۹۴