استقبال پرزیدنت ترامپ از امتناع معترضان ایرانی از لگد کردن پرچم آمریکا

0
293

دونالد ترامپ رئيس جمهوری آمریکا در پیامی از امتناع ایرانیان معترض از لگدکردن پرچم ایالات متحده استقبال کرد.

پرزیدنت ترامپ روز دوشنبه ۲۳ دی‌ماه در توئیتر خود نوشت: معترضان شگفت‌انگیز ایرانی حاضر نشدند روی پرچم باعظمت آمريكا قدم بگذارند و یا به هر شکل به آن بی‌احترامی کنند. این پرچم را در خیابان قرار داده بودند تا آنها آن را لگدمال کنند؛ اما به جای این کار، آنها پرچم را دور زدند و [از روی آن رد نشدند.] یک پیشرفت بزرگ!

این دانشجویان نه تنها خود حاضر به لگد کردن پرچم آمریکا نشدند بلکه وقتی بسیجی ها این کار را کردند، دانشجویان به آنها اعتراض کردند.

همراهی آمریکا با معترضان در روزهای اخیر

در حالی روز شنبه و یکشنبه مردم در شهرهای مختلف ایران علیه حکومت جمهوری اسلامی تجمعات اعتراضی برگزار کردند که دولت آمریکا از اولین ساعات این اعتراض ها، همراهی خود را با مردم ایران برای «دموکراسی خواهی» ابراز کرد.

بعد از اینکه جمهوری اسلامی با تاخیر سه روزه اعتراف کرد هواپیمای اوکراینی با ۱۷۶ سرنشین، توسط سپاه پاسداران سرنگون شده، مردم خشمگین در تهران و سایر شهرستانها به خیابان آمدند. آنها علی خامنه‌ای، سپاه و بسیج را مورد انتقاد شدید قرار دادند و خواستار کناره‌گیری رهبر جمهوری اسلامی شدند.

صدای آمریکا گزارش داد؛ دونالد ترامپ رئيس جمهوری آمریکا در چند توئیت جداگانه و به فارسی، همراهی خود را با مردم ایران نشان داد.