ارتش ترامپ در مصاف با پرندگان ابابیل در یمن؛ فرامرز دادرس، کارشناس اطلاعاتی

0
497

گویا پرندگان ابابیل این بار به یاری القاعده یمن آمده بودند. آمریکایی ها اعلام کردند که یکشنبه بیست و نهم ژانویه در حمله یک واحد هوایی و کماندویی این کشور در یمن چهل و یک تن از نیرو های القاعده یمن را کشته اند. به نوشته روزنامه گاردین در این حمله ضد تروریستی هشت زن، هشت کودک و شماری غیر نظامی نیز کشته شده اند که همگی جزو تروریست ها بشمار رفته اند.

این حمله در میان سربازان آمریکایی نیز تلفات زیادی بجای گذاشت. در این نبرد نیرو های آمریکایی که از همه سو محاصره و غافلگیر شده بودند با کشته شدن یک سرباز و زخمی شدن سه سرباز دیگر با ارسال پیام در خواست پشتیبانی می کنند. یک فروند هواپیما- هلیکوپتر ( وی- 22 اوسپری) که برای پشتیبانی اعزام شده بود هنگام تخلیه نیرو دراطراف محل نبرد سقوط کرده و آسیب می بیند و در نتیجه سه سرباز زخمی دیگر بر تلفات نیروی آمریکایی افزوده می شوند. این نیروی آمریکایی جزو نیرو های فرماندهی خاورمیانه ای آمریکا (Centcom) می باشد.

نیروی اعزامی پس از تحمل کشته و زخمی شدن شمار مهمی از سربازان خود برای جلوگیری از اینکه هواپیما- هلیکوپتر ( وی- 22 اوسپری) آمریکایی به دست القاعده نیافتد آن را منهدم کرده و محل را ترک می کنند. هنوز دلیل سقوط هواپیما- هلیکوپتر آمریکایی روشن نشده است.

گفته می شود این نخستین عملیات نظامی ارتش آمریکا پس از روی کار آمدن آقای ترامپ می باشد. این عملیات ضعف نیروی آمریکایی در خاورمیانه را نشان داد.

دوم فوریه 2017