ادی مورفی یک آشپز جدی می‌شود

0
561

ادی مورفی، بازیگر نام‌داری که بیشتر با فیلم‌های کمدی-اکشن دهه‌های ۱۹۸۰ و ۱۹۹۰ شهرت دارد، تصمیم گرفته است خود را در نقش‌های دراماتیک و جدی تثبیت کند.

 بروس برسفورد کارگردان «رانندگی برای دوشیزه دیزی»، در فیلم تازه‌اش با عنوان «آشپز» (Cook)  که درامی درباره برقراری نامنتظره پیوند میان انسان‌هاست، ادی مورفی نقش آشپز شخصیت اصلی فیلم را بر عهده دارد.

«آشپز» بر اساس داستانی واقعی ساخته می‌شود که در زندگی‌ فیلم‌نامه‌نویس آن ، سوزان مک‌مارتین نویسنده سریال‌های «دو مرد و نصفی» و «کالیفرنیکیشن» اتفاق افتاده است. به‌نوشته ایندی‌وایر، قهرمان این فیلم دختر نوجوانی است که به‌تازگی مادرش را از دست داده است. مادر او در دوره‌ای شش‌ماهه بیماری سرطان پیشرفته‌اش را از خانواده مخفی کرده و در این مدت آشپز مسنی را استخدام کرده که پس از مرگ مادر، حامی دخترش می‌شود.

بریت رابینسن بازیگر «دن در زندگی واقعی» و«جیغ 4» نقش اصلی زن این فیلم را بر عهده دارد و ادی مورفی پس از انصراف ساموئل ال. جکسن از ایفای نقش آشپز، جانشین وی شده است. بروس برسفورد فیلم‌ساز 74 ساله استرالیایی که تاکنون دو بار در سال‌های 1980 و 1983 به‌عنوان فیلم‌نامه‌نویس و کارگردان نامزد اسکار و یک بار نامزد گلدن گلوب شده است، فیلم‌هایی مانند «رانندگی برای دوشیزه دیزی» (برنده جایزه اسکار بهترین فیلم سال 1990 و سه اسکار دیگر)، «مخاطره مضاعف» و «بخشش‌های مهربانانه» را در کارنامه دارد.

 به‌ گزارش آنا، ادی مورفی متولد 1961 در بروکلین نیویورک از سال 1982 با فیلم موفق کمدی-اکشن «48 ساعت» وارد حرفه بازیگری شد و پس از آن در فیلم‌های مانند «پلیس‌های بورلی‌هیلز»، «48 ساعت دیگر»، «ورود به آمریکا»، «بومرنگ»، «مترو»، «دکتر دولیتل»، «بو فینگر»، «وقت نمایش»، «نوربیت» و «هزار کلمه» بازی کرد و در مجموعه انیمیشن‌های شرک نیز در نقش الاغ صداپیشگی کرد. وی در سال 2007 برای بازی در نقش مکمل فیلم «دختران رؤیایی» نامزد اسکار شد.

www.vibe.com