احتمال واردات گوشت گوزن روسی به ایران

0
509

رییس سازمان دامپزشکی از تقاضا برای واردات گوشت گوزن و گاو از روسیه خبر داد و گفت: بر اساس بررسی‌ها و ارزیابی‌های صورت گرفته یکی از کشتارگاه های این کشور مورد تایید کارشناسان سازمان دامپزشکی قرار گرفته است.

مهدی خلج  اظهار کرد: گوشت قرمز مورد نیاز از کشورهایی مانند برزیل و استرالیا تامین می شود و اخیرا تقاضاهایی از کشورهای اروپای شرقی مانند لیتوانی برای صادرات گوشت قرمز به ایران داشته ایم که در حال بررسی است.

وی افزود: بر اساس ارزیابی های میدانی صورت گرفته، دام در لیتوانی کاملا وابسته به طبیعت است و کشتارگاه های مجهزی در این کشور وجود دارد که تقاضای واردات ناچیز از این کشور در حال بررسی است.

رییس سازمان دامپزشکی ادامه داد: روسیه نیز متقاضی صادرات گوشت گوزن و گاو به ایران است که بر اساس بررسی‌ها و ارزیابی‌های صورت گرفته یکی از کشتارگاه های این کشور مورد تایید کارشناسان سازمان دامپزشکی قرار گرفته است. همچنین مقدار ناچیزی دام زنده از پاکستان به ایران وارد می شود که کشور خوبی است.

به گزارش ایسنا؛ وی اعلام کرد: تا کنون کشورهای دیگری مانند دانمارک و فرانسه نیز متقاضی صادرات گوشت قرمز به ایران بوده‌اند که در صورت لزوم، بررسی خواهد شد.