احتمال محرومیت وزنه‌برداری ایران به دلیل اعتراض به هیات ژوری

0
189

به خاطر جنجال‌های به وجود آمده پس از اعتراض به رای هیات ژوری در وزنه بهداد سلیمی ممکن است ایران به خاطر بر هم زدن نظم سالن محروم شود.

 در پی پذیرفته نشدن وزنه دو ضرب بهداد سلیمی در مسابقه فوق سنگین وزنه برداری و اعتراض ایرانیان به رای هیات ژوری، کمیته فنی فدراسیون جهانی وزنه برداری اتفاقات بامداد امروز (چهارشنبه) در استادیوم وزنه برداری ریو را زشت خواند و رفتار مسئولان ایرانی را نادرست دانست.

بامداد امروز در رقابت‌های وزنه‌برداری فوق سنگین  المپیک ریو، بهداد سلیمی از ایران توانست وزنه 245 کیلوگرمی را بالای سر ببرد اما داوران این وزنه‌ را از او نپذیرفتند.‌ پس از این اتفاق تیم ایران به رای داوران اعتراض کرد و سجاد انوشیروانی، سرمربی تیم‌ ‌ملی اعلام کرد که داوران عراقی توطئه کردند و به ضرر ایران رای دادند. چند تن از مسئولان تیم ایران به همراه وزنه‌بردار ایرانی به سمت هیات ژوری رفتند که این کار خلاف قوانین است.

سم کوفا، عضو کمیته‌ فنی فدراسیون جهانی وزنه‌برداری در این باره اظهار کرد:  این اتفاق زشت بود. به دلیل رفتار مسئولان ایرانی از مسئولان امنیتی خواستیم به داخل ورزشگاه بیایند. این پایان خوبی برای مسابقات نبود.

تیم‌ ‌ملی ایران به دلیل رفتار خود در این مسابقات شاهد محرومیت‌هایی خواهد بود. سلیمی در اولین تلاش خود برای زدن دو ضرب نتوانست دست چپ خود را به خوبی صاف کند. او در دو ضرب امتیازی نگرفت و تنها وزنه یک ضرب 216 کیلوگرمی برای او ثبت شد. او در یک ضرب رکورد جهان را شکست.

به‌ گزارش ‌خبرنامه ملی ایرانیان ‌و ‌به نقل از یورو اسپورت، تالاخادزه توانست با مجموع 473 کیلوگرم مدال طلا کسب کند و رکورد 472 کیلوگرم حسین رضازاده را بشکند. حدود پنج هزار ایرانی در بین تماشاگران بودند که تالاخادزه را هو  کردند. گورمیناسیان از ارمنستان با اختلاف 22 کیلوگرم مدال نقره را کسب کرد و ایراکی تورمانیدزه یک گرجی دیگر به مدال برنز رسید.