ابوسیاف، یکی از رهبران ارشد داعش توسط کماندوهای آمریکائی کشته شد

0
119

وزیر دفاع آمریکا، آشتون کارتر، در یک کنفرانس خبری تأئید کرد که یک گروه از نیروهای ضربت ارتش این کشور ابو سیاف از رهبران ارشد داعش را در جریان یک عملیات کماندویی در سوریه کشته است.
این خبر را نخست شبکۀ تلویزیون آمریکایی “سی ان ان” منتشر کرد که در عین حال تصریح نمود که کماندوهای آمریکایی به وسیلۀ هلیکوپتر وارد سوریه شده بودند. ابوسیاف نقش مهمی در هدایت عملیات نظامی گروه “دولت اسلامی” داشت و همچنین مبادلات نفتی و مالی این گروه را مدیریت می کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، کاخ سفید آمریکا تصریح کرده است که عملیات کماندوهای آمریکا به دستور رییس جمهوری این کشور، باراک اوباما، صورت گرفته و طی آن همسر ابو سیاف نیز دستگیر و به عراق منتقل شده است. همسر ابوسیاف هم اکنون تحت نظر سربازان آمریکایی به سر می برد.

“برنادت میهن” سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا گفته است که ابوسیاف به هنگام نبرد با کماندوهای آمریکایی کشته شده است. او گفته است که رییس جمهوری آمریکا دستور این حمله را به پیشنهاد قریب به اتفاق اعضای شورای امنیت ملی این کشور و پس از جمع آوری اطلاعات لازم و اطمینان از موفقیت عملیات صادر کرده است.
“برنادت میهن” همچنین گفته است که عملیات کماندوهای آمریکایی با موافقت کامل دولت عراق و رعایت قوانین ملی و بین الملل صورت پذیرفته است.