آیا وقوع جنگ سوم جهانی نزدیک است؟! محترم مومنی روحی

0
405

تا کنون غیر از جنگ و گریزهای مرزی میان برخی از سرزمین های بزرگ و کوچک دنیا، که بیشترشان به دلائلی واهی و کم اهمیت رخ داده اند. دو جنگ بزرگ جهانی هم در گیتی به وقوع پیوسته است؛ که هنوز بعد از نزدیک به هفتاد و دو سال که از خاتمه دومین آن می گذرد. در بسیاری از کشورهای اروپائی، که تقریبا مرکز آغاز شدن جنگ دوم جهانی بود؛ آثار وحشتناکی از آن واقعه بی سابقه برجا مانده است؛ که نه فقط در موزه های مربوط به آن در این ممالک قرار دارند. بلکه در جاهائی از این سرزمین های کوچک و بزرگ اروپائی، آثاری باقی مانده از جنگ خانمانسوز دوم جهانی هستند؛ که در طول سال تعداد زیادی از توریست ها به این مکان ها می روند. تا با دیدن ساختمان نیمه ویرانه بعضی از کلیساها، پل های تخریب شده بر روی رودها و کانال های بزرگ آبی در این مناطق، حتی یادواره های کوچکی که در تعدادی از کتابخانه های برخی از کشورهای اروپای غربی و شرقی فعال می باشند. آثار وحشت آفرین چنین رخداد شومی، که خودپرستی های یک موجود آدم نمای بری از خلق و خوی بشری، و روح و روان بدون شائبه های حقیقی انسانی، همچون آدولف هیتلر دیکتاتور نژاد پرست کشور آلمان، هنوز در معرض تماشای بازدید کنندگان این آثار واقع می گردند!

هرگاه که در کشورهای لهستان، هلند، بلژیک، لوکزامبورگ، روسیه و تعداد از کشورهای بلوک شرق در اروپا، حتی در خود کشور آلمان، افراد سالمندی را مشاهده می کنید؛ که یا یک پا ندارند؛ و یا با وسایل کمکی مانند صندلی چرخدار و … در خیابان ها تردد می کنند. چنانچه با آنها صحبت کنید؛ به شما خواهند گفت که از آسیب دیدگان و بازماندگان آن جنگ جهنمی بوده و هستند. که خود پرستی های یک فرد نادان و وحشی برپا نمود!

با مرگ او، دنیا از افرادی مانند وی تهی نشد؛ بلکه همیشه در طول تاریخ بوده اند کسانی، که چه بسا از او هم بیشتر در عالم توحش و مردم آزاری سیر کرده و می کنند. در همین دوره و زمانه ای که ما اکنون در دنیا زندگی می کنیم؛ چه بسیارند هیتلرهائی، که با کارهای حیوانی و افکار شیطانی خودشان، گوی سبقت در وحشیگری را از آدولف هیتلر و همدستان جانی او ربوده اند!

در روز شنبه هفتم ماه آوریل ۲۰۱۸، باری دیگر از سوی دیکتاتور وحشی سوریه، مردم این کشور مورد حمله شیمیائی قرار گرفتند. این نخستین بار نبود که بشار اسد جنایتکار، رئیس جمهور روانپریش این سرزمین، با بارش بمب های هسته ای بر سر شهروندان کشوری که مسؤلیت آن را بر عهده دارد. دست به کشتار زن و مرد و پیر و جوان و کودک می زند. در خبرها آمده است؛ نظامیان اسد بمب بشکه ای که حاوی کلرین بوده را بر سر ساکنان دوما انداخته است. فیلم هائی که خبرگزاری ها در این مورد منتشر کرده اند نشان می دهند؛ غیر از کسانی که در این عمل وحشیانه جان داده اند. کودکان و نوزادان و افراد مسن با مشکل تنفس مواجه شده اند. استشمام کربن موجود در این بمباران خطرناک، پوست تن بسیاری از آسیب دیدگان را به رنگ آبی نموده است. زیرا در اثر تنفس گاز کربن مقدار اکسیژن در بدن انسان کاهش می یابد؛ و منجر به آبی شدن بدن آنها می شود!

در اولین روز رخ دادن این عمل وحشیانه در سوریه، و انتشار یافتن این خبر موحش و ترسناک، آقای دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا، به اتفاق همتای فرانسوی خود امانوئل ماکرون، به این رویداد واکنش های تندی نشان داده اند. پیشتر، خانم نیکی هیلی نمایند ثابت آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل متحد، از اعضای این شورا خواسته بود؛ که در بعد از ظهر نخستین روز همین هفته(دیروز دوشنبه نهم آوریل ۲۰۱۸میلادی) جهت تشکیل دادن یک نشست اضطراری گرد هم بیایند. موضوع گرد آمدن اعضای سازمان ملل متحد در این جلسه نیز، مشخص نمودن عاملان اصلی این حمله خطرناک به مردم بی گناه دوما در سوریه، و غیرنظامیان ساکن در آنجا بوده است!

همزمان با تشکیل شدن جلسه مورد نظر، پرزیدنت ترامپ هم با اعضای کابینه اش در این رابطه تشکیل جلسه داد. وی پیشتر اعلام کرده بود؛ با عاملان این حمله شیمیائی به شدت برخورد خواهد شد؛ و آنها در این باره بهای سنگینی را پرداخت خواهند کرد. او همچنین روسیه و جمهوری اسلامی را، در رابطه با حمایت های مستمر و بی دریغ شان از رژیم اسد، که وی را در این گفتگو حیوان نامید مسؤل و مقصر دانست!

تامس یاسرت مشاور امنیت داخلی آمریکا، در مصاحبه ای با شبکه خبری ای بی سی بیان نموده: پرزیدنت ترامپ همه گزینه ها را در نظر می گیرد. او در این مصاحبه گفته است: « این موضوع فقط نگرانی آمریکا نیست. نگرانی تمامی کشورها و مردمان سراسر جهان، از زمان جنگ دوم جهانی است. که توافق کرده اند؛ استفاده از سلاح های شیمیائی غیر قابل قبول است.»!

کاخ سفید در یک بیانیه اعلام کرده است؛ که پرزیدنت ترامپ در یک گفتگوی تلفنی با امانوئل ماکرون، ضمن تقبیح کردن این حمله شیمیائی، اسد را برای انجام دادن این حرکت مرگبار مقصر دانسته اند. گفتنی است، که دیروز(دوشنبه نهم آوریل ۲۰۱۸ میلادی) ، در خبرها نکته بسیار مهمی انتشار یافته است: « آرتش روسیه به طور ناگهانی یکباره همه نیروهای خود را در حال آماده باش کامل جنگی قرار داده است.»!

به هیچوجه نمی توان از کنار این خبر به سادگی عبور کرد. روسها در میان ملت های اروپائی، به ویژه در منطقه خودشان در اروپای شرقی، دارای موذیگری های خاصی هستند. اگر یکباره چنین تصمیم مهمی را گرفته اند؛ نه با کسی سر شوخی و مزاح دارند؛ و نه در چنین شرایط اضطراب آور بغرنجی، به خودشان اجازه می دهند؛ که مردم خویش را دچار واهمه نمایند. چنانچه واقعا از امکان بروز جنگ در سوریه، و حمله آمریکا و ناتو به این کشور مطمئن نبودند؛ خودروهای جنگی شان را به این سو و آن سوی مراکز استراتژیک روسیه در حرکت قرار نمی دادند. و مراکز نظامی خودشان چه در آبها و چه در خشکی ها را، چنین در حالت محافظت و آماده باش نمی گذاشتند!

احتمال آن که حین حمله به سوریه توسط آمریکا و متحدان ایشان، اصابت ترکش های آن حمله بر کشور روسیه نیز تحقق بیابد(حتی به صورت غیر عمدی)؛ در بیم و هراس قرار گرفتن حاکمیت این کشور تا حدود زیادی منطقی به نظر می رسد. مگر آن که تصمیم گیری جهت ترتیب دادن چنین حرکاتی از طرف ولادیمیر پوتین، هم بخشی از کنش های رندانه و موذیانه او باشد. که می خواهد در این رهگذر، به حمله کنندگان به کشور سوریه نشان بدهد: که از هیچ کاری در باره حمایت از اسد فروگذاری نخواهد کرد. تا به این وسیله هم خیال اسد را راحت نماید. و هم به همدستان جنایتکار خودش، به سران زیاده طلب و قدرت پرست جمهوری ننگین اسلامی نیز بگوید: « تا که مرا دارید؛ هر کاری که دلتان می خواهد انجام دهید.»!

در مورد حمله نظامی احتمالی آمریکا و متحدان آن به سوریه، تونی بلر نخست وزیر پیشین بریتانیا نیز، بر حمایت انگلستان از چنین حمله ای تاکید ورزیده است. وی در این باره گفته:« بریتانیا باید از اقدام احتمالی نظامی در سوریه، در پی حمله شیمیائی روز شنبه به مردم این کشور حمایت کند.» گفته می شود کارشناسان مسائل سوریه معتقدند؛ که به احتمال نزدیک به یقین، در حمله نظامی به سوریه، آمریکا و انگلستان و فرانسه، به اضافه دیگر شرکای آمریکا و متحدان خاورمیانه ای این کشور، در حمله نظامی به سوریه با همدیگر همکاری کنند!

تنش های مربوط به این جریان در سوریه دچار افزایش بیشتری شده اند. زیرا که همزمان با این رویداد، در جلسه دیروز دولت آمریکا به ریاست پرزیدنت ترامپ، نخستین روز کاری جان بولتن به عنوان مشاور امنیت ملی رئیس جمهور این کشور هم آغاز شده بود. و جان بولتون فعالیت خویش در کابینه ترامپ را، در این جلسه اضطراری شروع نمود. بر پایه چنین خبرهایی، و نیز به دلیل آماده باش نظامی در کشور روسیه، حتی اگر جنگ جهانی دیگری هم رخ ندهد. برون رفت از تاثیرات خطر آفرین چنین شرایطی، دست کم برای کشورهای درون منطقه خاورمیانه بسیار خطر آفرین خواهد بود. حتی برای ایران، که دست اندرکاران نابخرد رژیم منفور اسلامی، به طور مستمر با اعزام نیروهای نظامی مملکت به سوریه، انگیزه همه نوع بدبینی های سیاسی جهانی را، نسبت به سرزمین اشغال شده ما توسط این مهره های اهریمن ایجاد کرده اند. و دنیایی را در برابر ایران و ایرانی به دشمنی با ما و میهن بزرگ و باستانی مان قرار داده اند!

ای کاش در سال ننگین ۱۳۵۷ خورشیدی، انقلابیون نادان و فریبخورده ایرانی، به چنین فضاحت تاریخی خود نمی پرداختند. تا که بعد از اینهمه سال بدبختی و تیره روزی، که برای خود و نسلی که هم اکنون در بدترین موقعیت زندگانی سخت خویش قرار دارند. چنین روزگاران سختی را تدارک نمی دیدند!

« دوشینه به کوی می فروشان *** پیمانه ی می به زر خریدم
اکنون ز خمار سرگرانم *** زر دادم و دردسر خریدم»!

محترم مومنی

مقاله قبلیرئیس فیفا دومین قهرمانی متوالی پرسپولیس را تبریک گفت
مقاله بعدیچرخ های ماشین پیشرفت یک مملکت، بدون پشتوانه اقتصادی چگونه در حرکت باشند؟! محترم مومنی روحی
محترم مومنی روحی
شرح مختصری از بیوگرافی بانو محترم مومنی روحی او متولد سال 1324 خورشیدی در شهر تهران است. تا مقطع دبیرستان، در مجتمع آموزشی " فروزش " در جنوب غربی تهران، که به همت یکی از بانوان پر تلاش و مدافع حقوق زنان ( بانو مساعد ) در سال 1304 خورشیدی در تهران تأسیس شده بود؛ در رشته ادبیات پارسی تحصیل نموده و دیپلم متوسطه خود را از آن مجتمع گرفته است. در سال 1343 خورشیدی، با همسرش آقای هوشنگ شریعت زاده ازدواج نموده؛ و حاصل آن دو فرزند دختر و پسر 47 و 43 ساله، به نامهای شیرازه و شباهنگ است؛ که به او سه نوه پسر( سروش و شایان از دخترش شیرازه، و آریا از پسرش شباهنگ) را به وی هدیه نموده اند. وی نه سال پس از ازدواج، در سن بیست و نه سالگی، رشته روانشناسی عمومی را تا اواسط دوره کارشناسی ارشد آموخته، و در همین رشته نیز مدت هفده سال ضمن انجام دادن امر مشاورت با خانواده های دانشجویان، روانشناسی را هم تدریس نموده است. همزمان با کار در دانشگاه، به عنوان کارشناس مسائل خانواده، در انجمن مرکزی اولیاء و مربیان، که از مؤسسات وابسته به وزارت آموزش و پرورش می باشد؛ به اولیای دانش آموزان مدارس کشور، و نیز به کاکنان مدرسه هائی که دانش آموزان آن مدارس مشکلات رفتاری و تربیتی داشته اند؛ مشاورت روانشناسی و امور مربوط به تعلیم و تربیت را داده است. از سال هزار و سیصد و پنجاه و دو، عضو انجمن دانشوران ایران بوده، و برای برنامه " در انتهای شب " رادیو ، با برنامه " راه شب " اشتباه نشود؛ مقالات ادبی – اجتماعی می نوشته است. برخی از اشعار و مقالاتش، در برخی از نشریات کشور، از جمله روزنامه " ایرانیان " ، که ارگان رسمی حزب ایرانیان، که وی در آن عضویت داشته منتشر می شده اند. پایان نامه تحصیلی اش در دانشگاه، کتابی است به نام " چگونه شخصیت فرزندانتان را پرورش دهید " که توسط بنگاه تحقیقاتی و مطبوعاتی در سال 1371 خورشیدی در تهران منتشر شده است. از سال 1364 پس از تحمل سی سال سردردهای مزمن، از یک چشم نابینا شده و از چشم دیگرش هم فقط بیست و پنج درصد بینائی دارد. با این حال از بیست و چهار ساعت شبانه روز، نزدیک به بیست ساعت کار می کند. بعد از انقلاب شوم اسلامی، به مدت چهار سال با اصرار مدیر صفحه خانواده یکی از روزنامه های پر تیراژ پایتخت، به عنوان " کارشناس تعلیم و تربیت " پاسخگوی پرسشهای خوانندگان آن روزنامه بوده است. به لحاظ فعالیت های سیاسی در دانشگاه محل تدریسش، مورد پیگرد قانونی قرار می گیرد؛ و به ناچار از سال 1994 میلادی،به اتفاق خانواده اش، به کشور هلند گریخته و در آنجا زندگی می کند. مدت شش سال در کمپهای مختلف در کشور هلند زندگی نموده؛ تا سرانجام اجازه اقامت دائمی را دریافته نموده است. در شهر محل اقامتش در هلند نیز، سه روز در هفته برای سه مؤسسه عام المنفعه به کار داوطلبانه بدون دستمزد اشتغال دارد. در سال 2006 میلادی، چهار کتاب کم حجم به زبان هلندی نوشته است؛ ولی چون در کشور هلند به عنوان نویسنده صاحب نام شهرتی نداشته، هیچ ناشری برای انتشار کتابهای او سرمایه گذاری نمی کند. سرانجام در سال 2012 میلادی، توسط کانال دو تلویزیون هلند، یک برنامه ده قسمتی از زندگی او تهیه و به مدت ده شب پیاپی از همان کانال پخش می شود. نتیجه مفید این کار، دریافت پیشنهاد رایگان منتشر شدن کتابهای او توسط یک ناشر اینترنتی هلندی بوده است. تا کنون دو عنوان از کتابهای وی منتشر شده و مورد استقبال نیز قرار گرفته اند. در حال حاضر مشغول ویراستاری دو کتاب دیگرش می باشد؛ که به همت همان ناشر منتشر بشوند. شعار همیشگی او در زندگی اش، و تصیه آن به فرزندانش : خوردن به اندازه خواب و استراحت به اندازه اما کار بی اندازه است. چون فقط کار و کار و کار رمز پیروزی یک انسان است.