آمریکا یک شرکت عراقی مرتبط با سپاه پاسداران را تحریم کرد

0
174

وزارت امور خزانه‌داری ایالات‌متحده آمریکا روز پنج‌شنبه 30 آوریل 2020 یک شرکت عراقی را به دلیل همکاری با نیروی قدس سپاه پاسداران جمهوری اسلامی و قاچاق اسلحه تحریم کرد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که رژیم جمهوری اسلامی همچنان تامین مالی تروریسم را بر تامین منافع مردم ایران ترجیح می‌دهد. بر همین اساس یک شهروند عراقی به نام «عامر عبدالعزیز جعفر» هم به دلیل ارتباط با نیروی قدس تحریم شد.

شرکت عراقی که به دلیل ارتباط با سپاه از سوی آمریکا تحریم شد، به شکل تایید شده‌ای با نیروی قدس در زمینه قاچاق اسلحه همکاری می‌کرده است.

آمریکا هفته گذشته اجازه فوق‌العاده واردات انرژی از جمهوری اسلامی را به مدت 30 روز دیگر تمدید کرد. همزمان بغداد از بحران‌های متعددی مانند سقوط قیمت نفت، بحران کرونا و موضوع توافق احزاب مختلف برای تشکیل دولت رنج می‌برد.

عراق برق و گاز مورد نیاز خود را ایران وارد می‌کند و آمریکا از نوامبر گذشته تا کنون با تمدید مکرر اجازه خرید انرژی از سوی عراق از دولت جمهوری اسلامی، می‌کوشد جایگیزینی برای تامین انرژی مورد نیاز عراق بیابد.

العربیه نوشت؛ واشنگتن در ماه فوریه 2020 به عراق اجازه داد از دولت جمهوری اسلامی برق و گاز وارد کند. این اجازه موقت از 120 روز به 90 روز، سپس 45 روز و در آخر به 30 روز کاهش یافت.