آمریکا پاسخ درخوری به تحریکات موشکی ایران می‌دهد

0
161

سامانتا پاور، سفیر آمریکا در سازمان ملل، خواستار نشست مشورتی شورای امنیت سازمان ملل برای بحث دربارۀ “شلیک خطرناک” موشک های بالستیکی جمهوری اسلامی شد. نمایندۀ آمریکا در سازمان ملل ضمن اعلام نگرانی شدید این کشور از آزمایشات اخیر موشکی ایران، اقدام های تهران را در این زمینه تحریک آمیز و بی ثبات کننده توصیف کرد.
سامانتا پاور تصریح کرده است : “در نشست مشورتی شورای امنیت که به درخواست آمریکا روز دوشنبه برگزار می شود شلیک خطرناک موشک های جمهوری اسلامی مستقیماً طرح و بررسی می شود.”
سه شنبه و چهارشنبه گذشته سپاه پاسداران ایران با پرتاب آزمایشی شماری موشک های بالستیکی اعلام کرد که این کشور قادر است به وسیلۀ این موشک ها “دشمنان دور” به ویژه اسرائیل را آماج حملات خود قرار بدهد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، در واکنش به این اقدام ها و سخنان، نمایندۀ آمریکا در سازمان ملل، تأکید کرده است که این کشور با متحدان جهانی اش برای متوقف و تضعیف کردن طرح موشک های بالستیکی ایران گفتگو خواهد کرد و دولت واشنگتن در نظر دارد به تحریکات دولت ایران پاسخ ملی درخوری بدهد.
سامانتا پاور بر ضرورت اجرای قطعنامۀ ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل تأکید کرد که هر گونه پشتیبانی خارجی از برنامۀ موشکی ایران را منع می کند. به موجب این قطعنامه و همچنین توافق اتمی که در ژوئیه گذشته میان ایران و قدرت های جهانی امضا شده، جمهوری اسلامی ایران باید همواره از شلیک موشک های بالستیکی که قادر به حمل کلاهک های اتمی هستند پرهیز کند.
بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل، دیروز جمعه یازدهم مارس دولت جمهوری اسلامی را به میانه روی و پرهیز از ایجاد تنش و اقدام های عجولانه دعوت کرد.