آمریکا: رای مردم ایران را محترم می شماریم و آماده مذاکره مستقیم با ایران هستیم

0
187

دفتر رسانه ای کاخ سفید در بیانیه ای گفته است که رای مردم ایران را محترم می شمارد و به آنها بخاطر مشارکت در روند سیاسی و شجاعتشان برای رساندن صدایشان به گوش ها، تبریک می گوید.

به گزارش خبرنامه ملّی ایرانیان از تارنمای وزارت امور خارجه آمریکا به شرح زیر است:

بیانیه سخنگو در مورد انتخابات در ایران

کاخ سفید

دفتر سخنگو

۱۵ ژوئن ۲۰۱۳

ما اعلام دولت جمهوری اسلامی ایران را مبنی بر اینکه حجّت الاسلام دکتر حسن روحانی برنده انتخابات ریاست جمهوری ایران است ملاحظه کرده ایم. ما به رأی مردم ایران احترام می‌‌گذاریم و به آنها بخاطر شرکت در فرایند سیاسی و شجاعتشان در به گوش رساندن صدایشان تبریک می‌گوییم. انتخابات دیروز در سایه فقدان شفافیت، وجود سانسور در رسانه ها، اینترنت و پیام‌های کوتاه و جوّی امنیتی که آزادی بیان و اجتماعات را محدود می‌‌کرد، برگزار شد. اما با وجود این موانع و محدودیتهای حکومتی، مردم ایران مصمم بودند که برای شکل دادن به آینده خود اقدام کنند.

امید ما این است که حکومت ایران به خواسته مردم ایران توجه کند و تصمیمات مسئولانه ایی بگیرد که آینده بهتری را برای همه ایرانیان خلق کند. ایالات متحده همچنان، برای رسیدن به راه حالی دیپلماتیک که به طور کامل به نگرانیهای جامعه جهانی‌ در مورد برنامه اتمی‌ ایران بپردازد, آماده تقابل مستقیم با دولت ایران است.