آمریکا خواستار استرداد ٧ مقام ارشد فیفا از سوئیس شد

0
161

آمریکا خواستار استرداد ٧ تن از مقامات ارشد سابق فدراسیون بین المللی فوتبال، فیفا، از سوئیس شد. این افراد در روز ٢٧ ماه مه به اتهام فساد و رشوه خواری از سوی دولت سوئیس بازداشت شدند.

وزارت دادگستری آمریکا، روز چهارشنبه اول ژوئیه، بطور رسمی از مقامات سوئیس خواسته است تا این هفت مقام ارشد فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) را به آمریکا استرداد نماید.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، تاکنون هیچ یک از مقامات فیفا و اتحادیه فوتبال اروپا به این خبر واکنش نشان نداده اند.

به گفته کارشناسان، فرصت زمانی برای استرداد متهمان بر اساس پیچیدگیهای پرونده قضائی آنان مشخص می شود که این امر در خصوص پرونده متهمان فیفا نیز صادق است، پرونده ای که بدلیل شمار تخلفات از سالهای ١٩٩٠ میلادی روند قضائی پیچیده ای را بدنبال خواهد داشت.

با وجود طرح درخواست رسمی استرداد از سوی وزارت دادگستری آمریکا، روند رسیدگی به این پرونده و استرداد مقامات پیشین فیفا ممکن است بیش از شش ماه بطول انجامد.

وزارت دادگستری سوئیس این پرونده را مورد بررسی قرار می دهد. تاکنون با درخواست قرار وثیقه برای این هفت متهم که در زندانهای جداگانه در سوئیس در حبس به سر می برند، موافقت نشده است. همچنین آنان از هرگونه ارتباط با یکدیگر و با دنیای خارج منع شده اند و ملاقاتهای آنان نیز بسیار محدود شده است.