آرزوهای بربادرفته جمهوری اسلامی در خاورمیانه؛ از نگاه فرامرز دادرس، کارشناس اطلاعات و امنیت

0
427

پایان محور مقاومت اسلامی، خطر مسدود شدن جاده ابریشم جدید چین در مرز ایران و عراق، همه این‌ها؛ آرزوهای بربادرفته جمهوری اسلامی می‌باشند.

چند تصمیم مهم در خاورمیانه در جریان است و تابستان سیاسی را در خاورمیانه و پیش از (۱۸ اکتبر تاریخ به پایان رسیدن تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران) و پیش از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا داغ‌تر خواهد کرد؛

1-آمریکا ازاین‌پس مرزهای عراق و سوریه را علیه جابجایی تسلیحات و نیروهای جمهوری اسلامی کنترل می‌کند و قرار است با هماهنگی با ارتش و سازمان‌های امنیتی و اطلاعاتی اسرائیل در صورت لزوم عملیات نظامی علیه جمهوری اسلامی و حزب‌الله لبنان انجام دهد.

2- روسیه با بکار گرفتن شبه‌نظامیان چرکسی خود مسئولیت حفاظت از مرزهای اسرائیل و سوریه را از خاک سوریه به عهده گرفته است تا جلوی نزدیک شدن جمهوری اسلامی و حزب‌الله را به مرزهای اسرائیل بگیرد و هم‌چنین اجازه ندهد اسرائیل از مرزهای کنونی با سوریه فراتر رود.

3- بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل به دو دولت سوریه و لبنان هشدار داد ازاین‌پس هر حمله‌ای از خاک این دو کشور به اسرائیل انجام شود این دو کشور را مسئول خواهد شناخت و ضربات اسرائیل به‌جز جمهوری اسلامی و حزب‌الله متوجه مواضع نظامی لبنان و سوریه نیز خواهد شد.

نتانیاهو با این اخطار کاری کرد تا این دو کشور مسئول جلوگیری از حملات نیروهای حزب‌الله و جمهوری اسلامی به خاک اسرائیل شوند و در غیر این صورت پیامدهای سنگین حملات اسرائیل را متحمل خواهند شد.

4- نخست‌وزیر عراق الکآظمی هم از ایران خواست در امور داخلی عراق دخالت نکند. عراق هنوز موضع خود را درباره آن بخش از طرح جاده ابریشم جدید چینی‌ها که قرار است از خاک ایران به عراق و ازآنجا به سوریه کشیده شود اعلام نکرده است. جمهوری اسلامی امیدوار بود با استفاده از جاده جدید ابریشم چین که قرار بود از خاک ایران، عراق و سوریه بگذرد و به دریای مدیترانه وصل شود آرزوی چهل‌ساله ایجاد محور مقاومت اسلامی