”کمیته صیانت از منافع ایران” مسئولیت حمله به خودروی روحانی را بر عهده گرفت

0
354

گروهی با نام ”کمیته صیانت از منافع ایران” مسئولیت برگزاری تجمع اعتراضی و حمله به خودروی حسن روحانی هنگام بازگشتش از نیویورک را بر عهده گرفت.

 وحید اشتری سخنگوی ”کمیته صیانت از منافع ایران” گفته است که اعتراض های هنگام بازگشت روحانی از نیویورک ”یک هشدار جدی به رئیس‌جمهوری بود.”

اشتری همچنین پرتاب کفش به سوی حسن روحانی را که تصاویری از آن پخش شده است، تکذیب کرد.

او در این باره گفت: ”در حین برگزاری نماز ماشین حسن روحانی وارد تجمع‌کنندگان شد، بنابراین نمازگزاران برای اینکه زیر ماشین‌های تیم همراه حسن روحانی نروند پا برهنه فرار کردند .”

اشتری تاکید کرده است که تیم حفاظت حسن روحانی کفش‌های تجمع‌کنندگان را به اطراف پرتاب کرد، اما در این بین عکس‌هایی گرفته شد که در آن تجمع‌کنندگان کفش‌ها را در دست دارند و اینگونه القا شد که آنها به سمت حسن روحانی  کفش پرتاب کردند.

سخنگوی کمیته صیانت از منافع ایران افزوده است : “مهم‌ترین پرسش معترضان این بود که با چه تحلیلی حسن روحانی با اوباما مذاکره تلفنی داشته و این مذاکره چه دستاوردی برای کشور داشته است.”

او تاکید کرد: ”ما از دولت می‌خواهیم که فایل صوتی این گفت‌وگو را در اختیار مردم قرار دهد.”

به گزارش ایسنا؛ جمعه باراک اوباما با حسن روحانی تلفنی تماس گرفت و با او گفت و گو کرد. این تماس هنگامی صورت گرفت که روحانی محل اقامت خود در نیویورک را ترک و به فرودگاه می رفت. روحانی برای حضور در شصت و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد، به آمریکا رفته بود.