کشته شدن 6 شبه‌نظامی وابسته به جمهوری اسلامی در شرق سوریه

0
260

سازمان دیده بان حقوق بشر سوریه روز یکشنبه 28 ژوئن 2020 از کشته شدن شش شبه نظامی وابسته به جمهوری اسلامی در شرق سوریه خبر داد.

طبق گزارش دیدبان حقوق بشر سوریه، این 6 شبه نظامی که به عنوان نیروی پشتیبانی، از مواضع نیروهای رژیم اسد در منطقه مرزی عراق و سوریه پشتیبانی می‌کردند، بعد از ظهر دیروز شنبه در یک حمله هوایی مورد هدف قرار گرفته و کشته شدند.

دیدبان حقوق بشر سوریه در بیانیه‌ای گفت: «شش عضو شبه نظامی وابسته به نیروهای جمهوری اسلامی که 4 تن از آنها سوری هستند، در نتیجه حمله هوایی که گمان می‌رود توسط جنگنده‌های اسرائیلی صورت گرفته، کشته شدند.

مواضع این شبه‌نظامیان تابع جمهوری اسلامی که مورد هدف قرار گرفت، در روستای «العباس» در حومه شهر آلبوکمال شرق دیر الزور بود.

به گفته دیدبان حقوق بشر سوریه این حملات چند روز پس از کشته شدن دو سرباز سوری و پنج شبه‌نظامی وابسته به جمهوری اسلامی که عصر سه شنبه در توسط حمله هوایی اسرائیل به جنوب و شرق سوریه اتفاق افتاد، صورت می‌گیرد.

دیدبان حقوق بشر سوریه افزود، در تاریخ 4 ژوئن نیز حداقل 9 شبه‌نظامی در حملات هوایی ارتش اسرائیل به مواضعی در مناطق مرکزی سوریه که توسط ارتش سوریه و نیروهای جمهوری اسلامی کنترل می‌شود، کشته شدند.

العربیه گزارش داد؛ اسرائیل در سال‌های اخیر حملات هوایی خود در سوریه را به شدت افرایش داد. این حملات عمدتا مواضع ارتش اسد، شبه نظامیان جمهوری اسلامی و مواضع حزب الله لبنان در خاک سوریه را هدف قرار داده است.