کشته شدن 10 شبه‌نظامی وابسته به جمهوری اسلامی در سوریه در پی بمباران اسرائیل

0
123

منابع دیده بان حقوق بشر سوریه، روز دوشنبه گزارش دادند که 6 انفجار شدید، صبح روز دوشنبه شهر آلبو کمال در حومه دیر الزور را لرزاند، که ناشی از حملات هواپیماهایی اسرائیلی به مواضع شبه‌نظامیان جمهوری اسلامی مستقر در منطقه «الثلاثات» واقع در جنوب البوکمال در نزدیکی مرز سوریه و عراق در حومه دیر بود، این حملات به کشته شدن 10 شبه‌نظامی غیر سوری وابسته به جمهوری اسلامی شد.

براساس این گزراش همچنین تعدادی آمبولانس از شهر آلبوکمال به سمت مکان‌های مورد حمله قرار گرفته حرکت کردند.

در اثر بمباران مواضع شبه‌نظامیان، زاغه‌های مهمات و شماری وسیله نقلیه منهدم شد.

برای چندمین بار چند تن کشته و زخمی شدند

دیدبان سوریه در تاریخ 3 سپتامبر گزارش داد که یک هواپیمای به احتمال زیاد اسرائیلی، مواضع نیروهای جمهوری اسلامی و شبه‌نظامیان آنها را در منطقه الثلاثات در صحرای آلبوکمال در حومه شرقی دیرالزور هدف قرار داد که چند کشته و زخمی بر جای نهاد، دیدبان حقوق بشر سوریه کشته شدن 9 نفر و زخمی شدن چند نفر را تأکید کرد.

به گفته منابعی، بمباران هوایی توسط هواپیماهای جنگی انجام شده است، که احتمالاً اسرائیلی هستند. چند روز پیش، آنها همچنین مقری متعلق به «شبه‌نظامیان حزب الله عراق» واقع در 5 کیلومتری قلعه الرحبه در حومه شهر المیادین در حومه شرقی دیرالزور را هدف قرار دادند که منجر به کشته شدن هفت نفر از شبه‌نظامیان شد و پیش‌بینی می‌شود که شمار کشته‌شدگان به دلیل وخیم بودن وضعیت بعضی مجروحان، افزایش یابد، همچنین گزارش‌هایی در دست است که وجود کشته‌شدگان دیگری خبر می‌دهند.

اسرائیل: حملات‌مان را تشدید خواهیم کرد

قابل ذکر است که مقامات وزارت دفاع اسرائیل طی ماه‌های اخیر اعلام کردند که تل آویو کارزار خود علیه جمهوری اسلامی را در سوریه شدت خواهد بخشید، زیرا جمهوری اسلامی با کمک گروه‌های نیابتی حضور خود را گسترش داده است.
پیشتر یک منبع اطلاعاتی در منطقه اظهار داشت که اسرائیل در زمانی که توجه جهان و منطقه، از جمله سوریه به بیماری همه‌گیر کرونا متمرکز بود، حملات خود را شدت بخشد.

در واقع اسرائیل چند روز پیش حمله به مواضع جمهوری اسلامی در حلب واقع در شمال سوریه را آغاز کرد، جایی که رژیم سوریه به وقوع این حملات اذعان کرد.

العربیه نوشت؛ به نوبه خود، یک شرکت خصوصی اسرائیلی حقیقت‌یاب، در مورد این حملات اظهار داشت که در آخرین دور حمله اسرائیل به سوریه، یک کارخانه تولید موشک در حومه حلب را هدف قرار داد.