ورود تیم قالیباف به مجلس با انتصابات پنهانی

0
68

 محمدباقر قالیباف حالا دقیقا ۱۷۵ روز است که به عنوان رییس مجلس شورای اسلامی شناخته می‌شود اما تفاوت ریاست او با علی لاریجانی در آن است که او نه ‌تنها با چهره‌ای در حد و اندازه محمدرضا عارف و فراکسیونی در حد امید مواجه نیست که قدرتش را تحدید کند و گاه و بی‌گاه وادار به امتیاز دادن و عقب‌نشینی شود بلکه آن چند رقیب نسبتا قدرتمند را در پست‌های مهم پارلمان نشانده و همزمان با انتصاب‌هایی که در مجلس و ساختار قوه مقننه انجام داده، نفر اول پارلمان است و بی‌رقیب می‌تواند به پیشبرد اهداف خود بپردازد. اهدافی که البته چندان بی‌ارتباط با انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ نیست و همین مساله سبب شده تا مخالفت‌ها با او دوچندان شود.

همه این موارد اما تنها بخشی از اتفاقات رخ داده در پارلمان است، قالیباف پشت پرده نیز همچنان مشغول عزل و نصب است و نیروهای مدنظرش را در سمت‌های مختلف مجلس قرار می‌دهد اما با این تفاوت که این ‌بار هیچ خبری از این انتصاب‌ها در رسانه‌های ارتباط جمعی منتشر نمی‌شود.

پیگیری‌ها حاکی از آن است که قالیباف در آخرین اقدام خود، معاون اجرایی مجلس را در شرایطی تغییر داده که «حمید اصلانی» هجدهم خرداد ماه سال جاری با حکم شخص قالیباف به عنوان معاون اجرایی مجلس انتخاب شده بود.

اصلانی سردار سپاه است و حضورش در جایگاهی چون معاونت اجرایی مجلس عملا به معنای به‌ کارگیری یاران نظامی سال‌های دور قالیباف در پارلمان بود اما حالا قالیباف او را کنار گذاشته و فردی به نام «غفاری» را که به عنوان جانشین اصلانی در معاونت اجرایی مجلس مشغول فعالیت بود به عنوان معاون اجرایی معرفی کرده است.

رییس مجلس البته با حکمی اصلانی را به عنوان رییس مرکز حراست مجلس منصوب کرده و جالب است بدانید که «محسن مکیان» نیز هجدهم خرداد ماه از سوی قالیباف به عنوان رییس مرکز حراست مجلس معرفی شده بود و مشخص نیست حالا برکنار شده یا با استعفا از پارلمان خداحافظی کرده است.

از آن‌سو یکی از جنجالی‌ترین انتصابات قالیباف که بدون سروصدا صورت گرفت انتصاب مدیرکل نیروی انسانی مجلس بود. مهدی ذاکری که زمان شهرداری قالیباف مدیرعامل موسسه همشهری بود و از نزدیک‌ترین چهره‌ها به اوست با حکم قالیباف به عنوان مدیرکل نیروی انسانی مجلس منصوب شده است.

اعتماد نوشت؛ این انتصاب از آن جهت حائز اهمیت است که می‌تواند مسیر یاران قالیباف برای ورود به مجلس را تسهیل کند و این یعنی با توجه به انجام پنهانی این انتصاب، بعید نیست رییس فعلی مجلس که روزگاری مدعی شفافیت بود و از لزوم آگاهی مردم از چند و چون اقدامات صورت گرفته در مجلس می‌گفت به صورت پنهانی یارانش را وارد مجلس کرده و اصطلاحا اتوبوس یاران چشم انتظارش را به ساختمان هرمی شکل میدان بهارستان برساند.