دیپلمات‌های خارجی: به رژیم جمهوری اسلامی هشدار دادیم کاری نکند که موجب حمله احتمالی آمریکا شود

0
30

دیپلمات‌های خارجی در تهران شامگاه سه‌شنبه 17 نوامبر 2020 تاکید کردند که به مقامات رژیم جمهوری اسلامی هشدار دادند که از اجرای «طرح تندروهای رژیم جمهوری اسلامی برای گرفتن انتقام قتل قاسم سلیمانی جلوگیری کنند تا از حمله نظامی احتمالی آمریکا جلوگیری کنند.

دیپلمات‌های خارجی در تهران سه‌شنبه گفتند که به مقامات ژیم جمهوری اسلامی توصیه کرده‌اند تا به منظور جلوگیری از حمله احتمالی آمریکا به این کشور از هر گونه اقدام تنش‌آمیز بپرهیزند.

این دیپلمات‌ها افزودند که آنها «نگران اقدام آمریکا یا رژیم جمهوری اسلامی طی دوره انتقالی دولت دونالد ترامپ هستند».

شایان ذکر است مایک پمپئو وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا دوشنبه در سفر به پاریس طی اظهاراتی به روزنامه فرانسوی «لفیگارو» گفت که ایالات متحده آمریکا همچنان نیاز به آن دارد تا طی هفته‌های آینده ضمن انجام اقدامات بیشتری مانع از قدرت «مشکل‌آفرینی» رژیم جمهوری اسلامی برای منطقه خاورمیانه شود.

العربیه نوشت؛ پمپئو در ادامه توضیح داد:« اصرار داشتیم تا رژیم جمهوری اسلامی کمترین مقدار ممکن از دلارها و منابع لازم برای ادامه برنامه هسته‌ای را داشته باشد» او همچنین تاکید کرد که واشنگتن «به فشارها (علیه رژیم جمهوری اسلامی) طی هفته‌های آینده ادامه خواهد داد.. و همچنان ضروری است تا کارهایی را برای جلوگیری از توان رژیم جمهوری اسلامی در مشکل‌آفرینی برای خاورمیانه انجام داد».