همه گزینه‌ها برای عدم دستیابی جمهوری اسلامی به سلاح اتمی روی میز است

0
148

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا با اعلام این که جمهوری اسلامی، پیشنهاد بازگشت به برجام را رد کرده است، افزود، واشینگتن همچنان بر این باور است که دیپلماسی کارآمدترین راهکار برای تعامل با پرونده هسته‌ای جمهوری اسلامی است.

بلینکن، یک‌شنبه 9 بهمن گفت که جوانان ایرانی از خواسته‌های خود برابر جمهوری اسلامی دفاع می‌کنند. او در سخنانش به تمرکز آمریکا بر سرکوب‌ رژیم جمهوری اسلامی علیه مردم ایران در خیابان‌ها اشاره کرد.

بلینکن با تاکید بر حمایت آمریکا از مردم ایران، افزود: «ما تصمیم به تغییر رژیم را به مردم واگذار می‌کنیم.»

به گفته بلینکن، «رژیم جمهوری اسلامی این ایده را در میان مردم رواج می‌دهد که آمریکا خواهان تغییر رژیم است.»

وزیر خارجه آمریکا در ادامه با تاکید بر این که جمهوری اسلامی از روسیه در جنگ علیه اوکراین حمایت کرده و پهپاد و دیگر تسلیحات را در اختیار مسکو قرار می‌دهد، از تحویل پهپاد و موشک توسط جمهوری اسلامی به روسیه ابراز نگرانی کرد.

العربیه نوشت؛ رئیس دیپلماسی آمریکا با بیان این که جو بایدن، رئیس جمهوری این کشور بر عزم خود مبنی عدم دستیابی جمهوری اسلامی به‌ سلاح هسته‌ای جمهوری اسلامی تاکید کرده، خاطرنشان کرد که همه گزینه‌ها برای جلوگیری از دستیابی جمهوری اسلامی به سلاح هسته‌ای روی میز است.

او با اشاره به این که واشینگتن همه مسئولان سرکوب در ایران را هدف تحریم قرار داده، افزود که کشورش به جستجوی راه‌هایی برای متوقف‌کردن فعالیت‌های شرارت‌آمیز جمهوری اسلامی ادامه می‌دهد.

به گفته بلینکن، هدف اصلی اقدامات نظامی آمریکا به‌ویژه رزمایش‌های مشترک با اسرائیل، بازدارندگی متجاوزان است.