نتانیاهو احتمال حمله پیشگیرانه اسرائیل به جمهوری اسلامی را مطرح کرد

0
124

بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل روز سه‌شنبه 29 سپتامبر 2020 احتمال حمله پیشگیرانه اسرائیل به جمهوری اسلامی را مطرح کرد تا از حضور نیروهای دولت جمهوری اسلامی در جنوب لبنان، سوریه و یا در بلندی‌های جولان و در نزدیکی مرزهای شمالی اسرائیل جلوگیری شود.

او در مراسم یادبود رسمی که در آرامگاهی نظامی در بالای کوه «هرتسل» برگزار شد، با تاکید بر اینکه «اسرائیل قادر به جنگ با دولت جمهوری اسلامی است»، قول داد همه تلاشش را برای دفاع از اسرائیل به کار گیرد.

آرامگاهی که در بالای کوه هرتسل در قدس قرار داد، به یاد سربازان اسرائیلی که در جنگ یوم کیپور در سال 1973 و در جنگ با مصر و سوریه کشته شدند، ساخته شد.

نتانیاهو در این سخنرانی اذعان کرد که انجام حمله پیشگیرانه موضوع دشواری است ولی اسرائیل توان این کار را دارد و قدرت اسرائیل است که موجب محقق شدن صلح با اردن، مصر و توافق با امارات و بحرین شد.

رووین ریولین رئیس‌جمهوری اسرائیل هم که در این مراسم سخنرانی کرد، مدعی شد که اسرائیل برنده جنگ یوم کیپور بود و گفت: «به خوبی به یاد دارم چگونه آن جنگ را پیروز شدیم. ما شانه به شانه درون خندق‌ها جنگیدیم.»

العربیه نوشت؛ در ژوئیه 2020 تاسیسات اتمی نطنز که مهم‌ترین تاسیسات غنی‌سازی اورانیوم دولت جمهوری اسلامی است، شاهد انفجاری بزرگ بود که بخش مهمی از این تاسیسات را ویران کرد. در بسیاری از گزارش‌ها از اسرائیل به عنوان کشوری که در این عملیات خرابکارانه دست داشت یاد می‌شود.