مراسم چهلم کشته‌شدگان و شعارهای ضد جمهوری اسلامی در ادامه قیام سراسری مردم ایران

0
117

با ادامه اعتراضات سراسری در ایران برای ماه چهارم، شهروندان معترض شامگاه جمعه نهم دی‌ماه در سعادت‌آباد تهران از بالکن‌ها و پشت‌بام خانه‌های خود شعارهای «مرگ بر بسیجی» و «مرگ بر دیکتاتور» سر دادند.

شماری از معترضان در بلوار دانش‌آموز شهر کرج نیز با برافروختن آتش و ایجاد راهبندان شعار «مرگ بر خامنه‌ای» سر دادند.

«شبکه حقوق بشر کُردستان» هم جمعه و در آستانه برگزاری مراسم چهلم 7 تن از کشته‌شدگان اعتراضات ضدحکومتی در جوانرود خبر داد که کاروانی از نیروهای یگان ویژه جمهوری اسلامی از کرمانشاه به جوانرود اعزام شده است.

مردم سوگوار شهرستان ایذه نیز طی مراسمی نمادین لباس‌های «محمود احمدی» که توسط ماموران امنیتی کشته شده و پیکر او ربوده و تاکنون به خانواده‌اش تحویل داده نشده است را به خاک سپرده و با شعارهای ضدحکومتی خشم و انزجار خود را علیه رژیم جمهوری اسلامی ابراز کردند.

مردم معترض پیرانشهر از توابع استان آذربایجان غربی، جمعه در چهلم کاروان قادرشکری، کودک 16 ساله که یک‌شنبه 29 آبان در جریان اعتراضات سراسری توسط نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی کشته شد، در آرامستان این شهر تجمع کرده و شعار « کٌرد بلوچ آذری، آزادی برابری» سر دادند.

العربیه نوشت؛ بنا بر ویدیوهای منشتر شده در شبکه‌های اجتماعی به نشانه خشم و اعتراض رنگ خون بر بنر حاوی تصویر «قاسم سلیمانی»، فرمانده کشته‌شده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران در محله «هفت باغ علوی» در زادگاهش کرمان، پاشیده شده است.

معترضان در رودسر در استان گیلان شامگاه جمعه با برافروختن آتش، خیابان‌های اصلی منتهی به «میدان غدیر» این شهر را مسدود کردند.