سریال پیکی بلایندرز فیلم میشود

0
379

فیلم «پیکی بلایندرز» با بازیگری و تهیه کنندگی کیلین مورفی برای نتفلیکس ساخته می‌شود.

  کیلین مورفی بازیگر برنده اسکار، در نقش گانگستر ترسناک فیلم «پیکی بلایندرز» به نتفلیکس می‌رود. این فیلم به کارگردانی تام هارپر سازنده «قلب سنگی» و «رز وحشی» که فصل اول سریال «پیکی بلایندرز» را در سال ۲۰۱۳ کارگردانی کرد، ساخته می‌شود.

مورفی گفت: به نظر می‌رسد کار تامی شلبی با من تمام نشده … همکاری مجدد با استیون نایت و تام هارپر در نسخه سینمایی «پیکی بلایندرز» بسیار خوشحال کننده است.

هارپر هم گفت وقتی بیش از ۱۰ سال پیش برای اولین بار «پیکی بلایندرز» را کارگردانی کرد، هیچکس تصوری نداشت که چه خواهد شد. وی افزود: اما می‌دانستیم چیزی در بازیگران و نوشته‌ها وجود دارد که انفجاری خواهد بود.

ادامه این سریال را که در خیابان‌های بی‌قانون بیرمنگام در آغاز قرن بیستم اتفاق می‌افتد خالق سریال، استیون نایت، نوشته که در کنار مورفی، کرین مانداباخ و گای هیلی از تهیه‌کنندگان هم خواهد بود.

خبرگزاری هنری به نقل از ورایتی نوشتند، نایت گفت: واقعاً از اینکه فیلم در شرف ساخته شدن است هیجان زده هستم. این یک فصل انفجاری در داستان «پیکی بلایندرز» خواهد بود. هیچ محدودیتی وجود ندارد. یک جنگ تمام عیار.

از جزییات طرح اطلاع بیشتری در دست نیست. این فیلم اواخر امسال وارد مرحله تولید می‌شود و با همکاری بی‌بی‌سی ساخته خواهد شد.

پیکی بلایندرز یک مجموعه تلویزیونی بریتانیایی در ژانر درام جنایی است که توسط استیون نایت ساخته شده‌است. داستان این مجموعه در بیرمنگام انگلستان جریان دارد و به کارهای گروه تبهکار پیکی بلایندرز در عواقب مستقیم جنگ جهانی اول می‌پردازد. این باند خیالی بر اساس باند واقعی جوانان شهری به همین نام ساخته شده که از دههٔ ۱۸۹۰ تا ۱۹۱۰ در این شهر فعال بوده‌اند. گروه اصلی بازیگران کیلین مورفی، هلن مک‌کروری، پاول اندرسن، سوفی راندل و جو کول هستند و سم نیل، آنابل والیس، ایو گلدبرگ، تام هاردی، شارلوت رایلی، فین کول، ناتاشا اوکیف، پدی کانسیداین، آدرین برودی، آیدان گیلن، آنیا تیلور-جوی، سم کلفلین، جیمز فرش‌ویل و استیون گراهام از دیگر بازیگران این مجموعه‌اند.

داستان این سریال در سال‌های ۱۹۱۹ به بعد اتفاق می‌افتد و درباره ماجراها و بلندپروازی‌های یک خانواده با اصالت رومانی (کولی) است که در شهر بیرمنگام ساکن‌اند. مهم‌ترین عضو این خانواده که تامی شلبی نام دارد، گروه پیکی بلایندرز را رهبری می‌کند.

کیلیَن مورفی بازیگر ایرلندی است. او حرفهٔ خود را به عنوان خواننده، گیتاریست و ترانه‌نویس یک گروه موسیقی راک آغاز کرد. سپس در اواخر دههٔ ۱۹۹۰ موسیقی را کنار گذاشت و به بازی در تئاتر و فیلم‌های کوتاه و مستقل روی آورد. از نخستین نقش‌های سینمایی قابل توجه او می‌توان به ۲۸ روز بعد (۲۰۰۲)، وقفه (۲۰۰۳) و چشم قرمز (۲۰۰۵) اشاره کرد. وی برای بازی در نقش یک زن ترنس در فیلم کمدی درام صبحانه در پلوتون (۲۰۰۵) نامزد دریافت جایزهٔ گلدن گلوب شد.

مورفی در فیلم زندگی‌نامه‌ای اوپنهایمر نقش جی. رابرت اوپنهایمر را بازی کرد. این ششمین همکاری میان نولان و مورفی و همچنین نخستین فیلم نولان است که مورفی در آن نقش اصلی را بازی کرد. مورفی برای آماده‌سازی، مقدار زیادی از وزن خود را برای مطابقت با ظاهر تقریباً لاغر اوپنهایمر کاهش داد، و به‌طور گسترده در مورد زندگی اوپنهایمر به تحقیق پرداخت. او همچنین برای این نقش، از شکل ظاهری موسیقی‌دان انگلیسی دیوید بویی در دههٔ ۱۹۷۰ الهام گرفت. این فیلم که در سال ۲۰۲۳ اکران شد، بیش از ۹۵۵ میلیون دلار در سرتاسر جهان فروخت و نقدهای مثبتی از منتقدان به دست آورد. بازی مورفی مورد تحسین قرار گرفت و منتقد امپایر نوشت: «در هستهٔ تپنده فیلم، مورفی در نقش اوپنهایمر قرار دارد و [بازی] او در سرتاسر آن متقاعد کننده است.» مورفی برای ایفای این نقش جوایز گلدن گلوب، بفتا، انجمن بازیگران فیلم و اسکار در رشتهٔ بهترین بازیگر مرد را دریافت کرد.