زنده بودن 22 خدمه سانچی اما در بازداشت

0
252

شرکت هریسچی که وکالت گروهی از خانواده‌های خدمه کشتی سانچی را برعهده دارد، اعلام کرد به اسنادی دست یافته که ثابت می‌کند 22 خدمه کشتی سانچی زنده هستند.

اسناد جدید نشان می‌دهد این خدمه پس از آتش گرفتن نفتکش سانچی، چند هفته در بازداشت نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی بودند و سازمان اطلاعات سپاه نیز بازداشت آنها را به اطلاع خامنه‌ای رسانده بود.

بر اساس اخبار رسمی، روز شنبه 16 دی 1396 کشتی سانچی متعلق به شرکت ملی نفتکش جمهوری اسلامی که از عسلویه حرکت کرده بود و قرار بود جهت تحویل میعانات گازی عازم داسان کره جنوبی شود، در راه با یک کشتی فله‌بر چینی در سواحل چین برخورد می‌کند.

محموله نفتکش سانچی، نفت فوق سبک با درجه اشتعال بسیار پایین بود که این موجب آتش‌سوزی سریع کشتی شد.

در پی این آتش‌سوزی 30 ایرانی و دو تبعه بنگلادشی ناپدید شده‌اند که بعد از چند روز جست‌وجو جسد 3 نفر از ایرانیان مفقود در این حادثه پیدا شد.

العربیه نوشت؛ حال شرکت هریسچی اعلام کرده است که «اسناد نشان می‌دهد گروهی از خدمه کشتی سانچی پس از حادثه آتش‌سوزی، با قایق نجات از این نفتکش خارج شده و به سواحل چین رسیدند.»

شرکت خدمات حقوقی هریسچی در این رابطه افزود: «طبق گواهی شاهد عینی، یک نامه و عکس‌ها، جمهوری اسلامی از طریق سانچی یک محموله سری را به کره شمالی فرستاده بود و بر اساس اسناد، رهبر کره شمالی طی نامه‌ای از سیدعلی خامنه‌ای به خاطر ارائه محموله سانچی تشکر کرد.»

علی هریسچی، وکیل گروهی از خانواده‌های خدمه کشتی سانچی، همچنین در بیانیه‌ای اعلام کرد، این خانواده‌ها در دادگاه دریایی بریتانیا از شرکت ملی نفتکش جمهوری اسلامی و شرکت‌های بیمه‌گر این شرکت و نفتکش سانچی شکایت کرده‌اند.

او همچنین تایید کرد که «شرکت ملی نفتکش در پنج سال گذشته سعی کرده با فشار مالی بر این خانواده‌ها، آنها را از ادامه دادخواهی منصرف کند و این خانواده‌ها در این مدت هیچ حقوق و مزایایی دریافت نکرده‌اند.»