دغدغه فلسطین مهمتر است یا مردم ایران!؟ بقلم حمید جباری

0
315

سلبریتی بی وطن هلوکاست فقر مردم ایران است،تو سنگ فلسطین به سینه میزنی!؟
چه بگوییم که بیش از ۴۵ سال است گروگان طاعون هندی زاده و تبارش شدیم و نه از سلبریتی ها از نوع صادراتی اش به اپوزیسیون و نه داخل نشین آن شانس آوردیم!؟
براستی چقدر مردم داخل ایران تنها هستند؟ شرم آور است ترند شدند هشتگ هولوکاست رفح یا استوری های  چهره های مطرح که از روی شانه های مردم مظلوم ایران بالا رفتند و برای خودشان کسی شدند !
دستمزدهای میلیاردی از پول مالیات حقوق همین مردم به جیب زدند و حالا برای رفح و فلسطین سینه چاک می دهند!؟
نکته دردناک این حکایت  غم انگیز اینجاست که بارها در نظر سنجی ها و مصاحبه های میدانی و آنچه از ویدئوهای وایرال شده در فضای مجازی مشاهده می کنیم میزان انزجار و تنفر اغلب جامعه فلسطین از ایران و ایرانیان است!؟
اگر مروری بر تاریخ بی اندازیم متوجه خواهیم شد در این میان حق با اسرائیل و یهودیانی است که بیش از ۷۰سال پیش  زمینها،مزارع پدران این  نسل فلسطینی ها را به چندبرابر قیمت خریداری کردند تا پیرمردهایی که امروز مدعی اشغال سرزمین شان توسط یهودیان هستند فراموش کردند اسکناس های دلار که بابت فروش خانه و زمین ها خرج عیش و نوش و الواطی می کنند روزگاری تمام می شود!؟
در اوایل سالهای دهه ۸۰میلادی یاسر عرفات  شارلاتان هم از نا آگاهی و سادگی  مردم ایران که آن سالها مسخ افیون خمینیسم بودند ،چند صد میلیون دلار طلاو جواهرات وجه نقد را دو دستی آن لعنت کائنات بر او باد کردند بدرقه اش کردند!؟
همان یاسر عرفات دجال بعد ترک  ایران با چمدانی پر از طلا و دلار وقتی پایش از پله های هواپیما پایین گذاشت با بیگ لایک به سران احمق حاکم ایران و مردم بینوا در ۸سال جنگ دوشادوش  صدام حسین در کشتار جوانان ایران کوتاهی نکرد!؟
هزاران فسلطینی در همان جنگ به قتل و عام مردم ایران پرداختند،شواهد و اسرای جنگی که لابلای آنها سرباز فلسطینی کم نبود،که در اردوگاههای اسرا خود لب به اعتراف گشودند!؟
حالا با این پیش نمایش  متوجه می شوید که از مثلا هنرمند ،فیلمساز و روزنامه نگار یا فعال سیاسی که هزاران رنج و بدبختی ،فقر ،بیکاری کمبود مردم کشورش را از نزدیک دیده باشد،بعد برای مردمان سرزمینی دلسوزی کند که حتی از خود او هم متنفر است!؟
سیل و زلزله بارها نقاط مختلف محروم ترین نقاط ایران را ویران کرده است،هنوز مردم خرمشهر ،آبادان و بسیاری از شهرهای مرزی بعد بیش از ۳دهه ویران مانده اند و امکانات  اولیه محروم هستند آنگاه سلبریتی بی وطن سنگ رفح به سینه می زند و صدای مثلا مظلومیت آنها می شود!؟
متاسفانه این رفتارها بیش از اینکه برخواسته از حس انسان دوستی و صلح طلبی باشد ریشه در منفعت طلبی دارد ،ریشه در جلب توجه بخصوص رسانه های هوادار تفکرات چپ منحوس یا گلوبالیست هایی که تلاش می کنند دنیا را با فرمول و مهره های دست نشانده خود اداره کنند!؟
نام بردن نمی خواهد اما همان چهره ایی که بعد از خیزش مردمی ۱۴۰۱ در ایران به کانادا بلاد اختلاس پرور مهاجرت کرد و حالا نقش دلسوز مدعی هلو کاست را با ادعای روشنفکری بازی می کند با عموی خود فروخته تا خرخره فرو رفته در نکبت حاکمیت  چه تفاوتی دارد!؟
همان هایی که تا زمانی که بازار کارشان در ایران سکه بود و پیشنهاد بازی داشتن همه چیز گل و بلبل بود ،مترصد اینکه سفره جمع شد رخت اپوزیسیون تن کردند!؟
این روزها هم که خروج از ایران ایشان هنوز به سال نرسیده است پیک شراب و آبجو بدست در پارتی و محافل های مختلف رقص کنان منتظر پیشنهاد یک جریان سیاسی هستند تا آنها نیز از غافله دلارهای بادآورده حقوق بشری جانماند!؟
ولی خوشبختانه بسیاری از مردم ایران یا بقول زنده یاد مانوک خدابخشیان عزیز نسل شیک پاسارگاردی مانند نسل بی خرد فریب خورده ۵۷بازی نمی خورند و با تیزهوشی این جماعت فرصت طلب شیاد را به زباله دان تاریخ خواهند انداخت !؟
بدون شک دغدغه ایی هم اگر باشد وجود داشته باشد ،مشکلات و کمبودهای مردم شریف داخل ایران است، وگرنه فلسطین،یمن ،عراق یا هر گوشه دنیا به خودشان ربط دارد!؟
تاریخ ثابت خواهد کرد کدامیک یک از این چهره هایی که این روزها چپ و راست فریاد هلو کاست رفح را سر می دهند و فردای آزادی ایران چه سخنی برای گفتن خواهند داشت!؟