خواهان گوش دادن به صدای جامعه ایرانی دور از وطن هستیم

0
122

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی درباره امکان ارتباط واشینگتن با مخالفان جمهوری اسلامی در خارج از ایران گفت، واشینگتن «از نزدیک به رهبران جامعه دور از وطن ایرانی گوش می‌دهد.»

پس از برگزاری نشست برخی از مخالفان جمهوری اسلامی در دانشگاه جورج تاون واشینگتن، پرایس، دوشنبه 24 بهمن در نشست مطبوعاتی این وزارت‌خانه گفت، دولت آمریکا می‌خواهد از «افکار و دیدگاه‌های» جامعه دور از وطن ایرانی مطلع شود.

پرایس ضمن اعلام حمایت واشینگتن از مردم ایران تأکید کرد، هیچ‌کس از جمله دولت آمریکا نمی‌تواند مدعی باشد که از طرف مردم داخل ایران سخن می‌گوید.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بخش دیگری از اظهارات خود به رابطه دو جانبه جمهوری اسلامی و روسیه در زمینه تبادل تسلیحات اشاره کرد و گفت، مسکو در قبال پهپادهای جمهوری اسلامی، «کالاهای مورد نیاز» جمهوری اسلامی در زمینه فعالیت‌های نظامی و امنیتی را تأمین می‌کند.

العربیه نوشت؛ پرایس در ادامه گفت، دولت جو بایدن همچنان بازگشت به توافق احیای هسته‌ای موسوم به «برجام» را در دستور کار خود نمی‌داند.

رسانه‌های جمهوری اسلامی در روزهای گذشته مدعی شده بودند، رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در دیدار با فواد حسین، وزیر خارجه عراق درباره روند مذاکرات هسته‌ای جمهوری اسلامی گفت‌وگو کرده‌ است.